بودجه آموزش و پرورش به  ۱۰ درصد رسید

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای انقلاب بودجه آموزش و پرورش ۳۰ درصد بود که به تدریج هر سال این میزان کاهش یافت تا جایی که به رقم هفت درصد رسید، اما با پیگیری مجلس دهم و دولت تدبیر و امید اکنون به ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز(شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار کرد: انتقادات نخبگان، صاحب نظران و مردم به شرایط کنونی اقتصاد و سه برابر شدن نرخ ارز که گذراندن زندگی و امر معاش خانواده‌ها را دچار مشکل کرده، بسیار به جا است.

وی افزود: دولت باید در حوزه اقتصادی اشتباهات گذشته را تکرار نکند تا بتواند مشکلات پیشرو را پشت سر بگذارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه شعارهای ابتدای پیروزی انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و امروز کسی نمی‌تواند نفی کند که مستقل ترین کشور در منطقه و جهان است.

درحوزه نانو در رتبه ۱۶ دنیا قرار داریم

وی با بیان این‌که در عرصه‌های مختلف به خودکفایی رسیدیم، افزود: در حوزه علمی در جایگاه ۱۶ دنیا و در بعضی فناوری‌ها در جایگاه‌ها اول تا دهم و در حوزه نانو در رتبه ششم دنیا قرار داریم.

بختیار تصریح کرد: اگر از پتانسیل و ظرفیت نیروی انسانی که حتی از منابع هیدروکربنی و زیر زمینی کشور ارزشمندتر هستند استفاده شود در ردیف دوازدهم اقتصاد دنیا قرار می‌گیریم.

وی تاکید کرد: امروز به لحاظ داشتن نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی و نیروی انسانی متخصص و توانمند در صدر کشورهای منطقه هستیم که قابل قیاس با اول انقلاب نیست.

تولید گاز به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسید

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای انقلاب ۲۵ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کردیم که امروز این رقم به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده البته بخش عظیم آن از میادین مشترک تولید می‌شود و این حاصل تلاش و همت مهندسان کشور است.

وی افزود: در میدان پارس جنوبی که دو سوم این میدان در مرز کشور قطر است و شرکت‌های صاحب سرمایه و دانش کار می‌کنند توانستیم از لحاظ تولید گاز از قطری‌ها بالاتر باشیم.

بختیار با بیان این‌که زمانی بخش عمده محصولات و نیازهای غذایی را از خارج کشور وارد می‌کردیم و امروز صادر کننده محصولات کشاورزی هستیم، اضافه کرد: رشد صادرات نفتی حدود ۵۰ برابر افزایش داشته است البته اشکالاتی در حوزه اقتصاد کشور وجود دارد و تنها با اتحاد و انسجام و وحدت بین مسئولان و مردم برطرف می‌شود و نباید رفع مشکلات اقتصادی به یأس و ناامیدی در جامعه تبدیل شود چراکه با اصلاح قوانین این مشکلات قابل رفع است.

 بودجه آموزش و پرورش به  ۱۰ درصد رسید

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب بودجه آموزش و پرورش ۳۰ درصد بود که به تدریج هر سال این میزان کاهش یافت تا جایی که به رقم هفت درصد رسید، اما با پیگیری مجلس دهم و دولت تدبیر و امید اکنون به ۱۰ درصد رسیده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز و پلکانی کردن حقوق و مالیات بر حقوق و سقف پاداش بازنشستگی از دیگر اقداماتی بود که به درخواست معلمان در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسانده‌ایم.

وی با بیان این‌که ساخت بزرگراه‌ها در کشور سه برابر نسبت به ابتدای انقلاب افزایش داشته است، اظهار کرد: گازرسانی و آبرسانی در اقصی نقاط کشور انجام شده، در حوزه سلامت و پزشکی تحولاتی صورت گرفته، اما در بسیاری از این عرصه‌ها توجه به کارآفرینی نشده است.

سیستم دولتی جوابگوی اشتغال جوانان نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که گرچه سیستم دولتی جوابگوی اشتغال جوانان نیست، اما باید منابع اشتغال را تصویب کنیم، افزود: سال جاری در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۲۰ درصد از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را کسر کردیم و به بخش اشتغال اختصاص دادیم که با اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه اشتغال در طی این هشت ماه شاهد اثرات بهتری در حوزه کارآفرینی بودیم. 

وی افزود: یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال در حوزه کارآفرینی تخصیص دادیم که نیمی از بودجه در سال جاری و مابقی در سال آینده استفاده می‌شود، با این رقم سال ۹۷ در روستاها بوم گردی‌ و طرح‌های گلخانه‌ای، کشاورزی و دامداری ایجاد شده است و شاهد مهاجرت معکوس به روستاها بودیم.

بختیار گفت: دانش آموختگان دانشگاهی به جای انتخاب شغل دولتی می‌توانند کارآفرینی را دنبال کنند که البته باید منابع در اختیار آنان قرار دهیم، در این زمینه منابعی از طریق ثبت در سامانه کارا در اختیار کارآفرینان گذاشته می‌شود.

کد خبر 367772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.