۱۲۰۰ میلیارد تومان از دولت طلبکاریم

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان ۱۲۰۰ میلیارد تومان از دولت بابت حمل ونقل عمومی و هدفمندی یارانه‌ها طلبکار است؛ دولت باید مطالبات شهرداری را پرداخت کند تا بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری به مردم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهارکرد: ۱۰ درصد عوارض سوخت متعلق به شهرداری‌ها بود، اما برای هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است، مجلس شورای اسلامی برای امسال نیز سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تصویب کرده که اگر به تایید شورای نگهبان برسد، دولت باید این مبلغ را پرداخت کند.

وی افزود: اگر دولت این مبلغ را امسال پرداخت نکند، رقم بودجه سال آینده که پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده، به این مبلغ اضافه خواهد شد، بنابراین چنانچه اکنون تلاش نکنیم به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهیم کرد.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان ۱۲۰۰ میلیارد تومان از دولت بابت حمل ونقل عمومی و هدفمندی یارانه‌ها طلبکار است، تاکید کرد: دولت باید مطالبات شهرداری را پرداخت کند تا شهرداری بتواند خدمت‌رسانی بهتری به مردم داشته باشد.

وی با تاکید بر تامین رضایتمندی مردم،  گفت: امروزه بزرگترین دغدغه مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بخشی از خدمات را می‌توان در شهرداری به مردم ارایه کرد، اما مطالبات شهرداری نیز باید پرداخت شود.

شهردار اصفهان اظهارکرد: از روزی که مأموریت پیدا کردیم با نمایندگان مذاکره کنیم، بسیاری از مسایل رفع شده است و خوشبختانه موضوع شورای برنامه‌ریزی حل شد، اما بحث مهم این است که عوارض ارزش افزوده در لایحه جدید در تلفیق برای تهران ۸۸ درصد تعیین شده، اما برای سایر شهرها بلاتکلیفی وجود دارد که با این شرایط مباحث به دست شورای برنامه‌ریزی استان‌ها می‌افتد و مشخص نیست چه سرنوشتی پیدا کند.

کد خبر 367486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.