دولت به طرح تملک باغ‌های شیراز ورود کند

رییس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید موضوع تملک باغ‌های شیراز به عنوان یک پروژه ملی در دولت مطرح شود تا یک ظرفیت بزرگ برای گذرها و بازارچه‌های عرضه آثار هنری در شهرهایی که در تاریخ و فرهنگ ایران حضور موثر دارند فراهم شود.

احمد تنوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دیدار با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص طرح راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در شیراز اظهار کرد: شهرهایی مانند شیراز نقش مهمی در ساخت فرهنگ و هویت ایرانی - اسلامی داشته و بسیاری از شخصیت‌های فرهنگساز در تاریخ اسلام را در خود جای داده‌اند که تاثیر آنان همچنان بر فرهنگ شهر شیراز باقی مانده است.

وی با تاکید بر لزوم خرید یا تملک باغ‌های تاریخی که در تملک بخش‌های خصوصی یا نظامی قرار دارند توسط دولت افزود: باید موضوع تملک باغ‌های شیراز به عنوان یک پروژه ملی در دولت مطرح شود، تا یک ظرفیت بزرگ برای گذرها و بازارچه‌های عرضه آثار هنری در شهرهایی که در تاریخ و فرهنگ ایران حضور موثر دارند فراهم شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز  با اشاره به اینکه هنر هنرمندان شهرهایی نظیر اصفهان و شیراز در سطح ملی و بین المللی شناخته شده‌تر هستند تصریح کرد: عرضه کالاها و آثار هنری نباید به سمت و سوی محلی گرایی برود زیرا امروز نیازمند آن هستیم که حس همگونگی ایرانی از طریق عرضه آثار هنری ایرانی تقویت شود.

وی با بیان اینکه ایران در اقتصاد هنر ظرفیت بالقوه بیشتری نسبت به وضعیت کنونی دارد اضافه کرد: در سال‌های گذشته هنرهای بومی، سنتی و ملی ایرانی که متعلق به اقوام غیر مرکزنشین هستند آن‌طور که باید و شاید جهت عرضه در بازارهای ملی و بین المللی حمایت نشده‌اند.

تنوری با تاکید بر اینکه باید از گذرهای فرهنگ و هنر در شیراز برای عرضه هنرهای تمام استان‌های ایران استفاده شود خاطرنشان کرد: امیدوارم طرح ایجاد گذر فرهنگ و هنر در شهرهای کشور با همت دولت به ثمر برسد.

کد خبر 367441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.