قانون درباره احداث شبکه تاسیسات شهری چه می‌گوید؟

طبق ماده ۱۰۳ قانون شهرداری‌، تمام وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی موظف هستند قبل از هر گونه اقدامی نسبت به کارهای عمرانی واقع در مناطق مندرج در ماده ۹۷ و ۹۸ از قبیل احداث شبکه تلفن و برق و آب و سایر تأسیسات و همچنین اتصال راه‌های عمومی و فرعی، رعایت نقشه جامع شهرسازی را کنند.

به گزارش ایمنا، بر اساس ماده ۱۰۳ قانون شهرداری‌ها، به این قبیل اقدام باید با موافقت کتبی شهرداری انجام گیرد و مؤسسه اقدام کننده مکلف است هر گونه خرابی و زیانی را که در اثر اقدامات مزبور به آسفالت یا ساختمان معابر عمومی وارد آید در مدت متناسبی که با جلب نظر شهرداری تعیین خواهد شد ترمیم نموده و به وضع اول در آورد والا شهرداری خرابی و زیان وارده را ترمیم و به حالت اول در آورده هزینه تمام شده را با ۱۰% (ده درصد) اضافه از طریق اجرای ثبت اسناد وصول خواهد کرد.

در ماده ۱۰۴ قانون شهرداری نیز آمده است نحوه انجام معاملات و مقررات مالی شهرداری‌ها طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون از طرف وزارت کشور تهیه و به تصویب کمیسیون مشترک کشور مجلسین برسد. مادام که آئین نامه مزبور به تصویب نرسیده مقررات مالی فعلی به قوت خود باقی است.

کد خبر 367397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.