اصفهان ۱۴۰۰برنامه‌ای قابل رصد و ارزیابی در تمام سطوح

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: برنامه اصفهان ۱۴۰۰ تنها به صورت کیفی تدوین نشده و به صورت کاملاً مشخص، قابلیت رصد و ارزیابی را در تمام سطوح دارد.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: مهم‌ترین مزیت برنامه اصفهان۱۴۰۰ نسبت به برنامه‌های گذشته شهرداری اصفهان قابلیت رصد و ارزیابی آن در دو بخش است، اول اینکه چه کارهایی در برنامه پیش‌بینی شده بود که در بازه زمانی ۹۵ تا ۹۹ انجام شود و دیگر اینکه تا چه اندازه این کارها توانسته شاخص‌های توسعه شهری و برنامه اصفهان ۱۴۰۰را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: در بخش اول پیرامون اینکه چه اقدام‌ها و طرح‌های اجرایی در برنامه داشتیم و چه میزان از آنها آن محقق شده است، می‌توان گفت که در بخش تحول شهرداری برنامه اصفهان ۱۴۰۰، حدود ۴۹ طرح و پروژه شاخص داشتیم که قرار بود در بازه پنج ساله انجام شود.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سیر تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۰ مردم در لایه های اهداف، سیاست‌ها و ارزش‌ها با شهرداری مشارکت داشتند، افزود: در بخش اجرا نیز نظارت مردم برای نهاد اجتماعی مثل شهرداری بسیار حائز اهمیت است؛ رویکرد ما در برنامه اصفهان۱۴۰۰ این است که ارتباطات خطی را به غیر خطی تبدیل و اهداف بیشتری را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه در اهداف برنامه اصفهان۱۴۰۰ افزایش هویت ایرانی و اسلامی، توسعه متوازن خدمات شهرداری و کاهش آلاینده ها مد نظر قرار گرفته است، گفت: به عنوان مثال اگر ما یک پارک را با گونه‌های مناسبی از فضای سبز انتخاب و پروژه را در مکان مناسبی منطبق با هویت ایرانی و اسلامی (نصب المان‌های اسلامی) اجرا کنیم، با انجام یک پروژه سه هدف از برنامه اصفهان ۱۴۰۰ را محقق کرده ایم چرا که اگر مکان‌یابی برای دسترسی مناسب انجام شود، هدف توسعه متوازن را محقق کرده‌ایم، اگر گونه‌های مقاوم به شرایط خشکی انتخاب شوند و به سمت فضای سبز حجمی برویم، با توجه به اینکه تأثیر اکولوژیک درختان بیشتر از چمن است، کاهش آلاینده‌ها و مصرف آب را محقق کرده‌ایم.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان از جمله طرح‌های کلید خورده برنامه اصفهان ۱۴۰۰ را استقرار نظام مدیریت پروژه بر اساس استاندارد پی. ام. باک یا پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی بر اساس استاندارد اروپایی ای. اس. کیو. ام ESQM عنوان کرد و گفت: شفاف‌سازی خدمات شهرسازی و ضوابط و طرح‌ها و صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی از دیگر پروژه‌های برنامه اصفهان ۱۴۰۰ به شمار می رود که به صورت کامل انجام شده است.

فردانی ادامه داد: از دیگر پروژه های شاخص در حوزه خدمات شهری که در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ به صورت ویژه بر روی آن تمرکز شده است، مدیریت و صرفه‌جویی انرژی در راستای اهداف اصفهان۱۴۰۰ مبنی بر مدیریت بهینه منابع است تا بتوانیم انرژی را در شهرداری و شهر اصفهان به حد مطلوب داشته باشیم.

کد خبر 367232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.