استقبال از "پارادایس" و کاهش فروش دیگر فیلم‌ها

بالا گرفتن تب جشنواره فیلم فجر و همچنین نبود یک اثر هیجان‌انگیز جدید روی پرده سینماها، گیشه‌ را طی هفته‌های گذشته تحت تاثیر قرار داده است تا جایی که همه آثار به جز "پارادایس" با کاهش فروش مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "قانون مورفی" به کارگردانی رامبد جوان، در هفته پنجم اکران با کاهش فروش نسبت به هفته گذشته همراه بود و با درآمد حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در گیشه هفته دوم بهمن، به مجموع فروش هفت میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان رسید. در این فیلم، امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی، سروش صحت و رامبد جوان حضور دارند.

"پارادایس" به کارگردانی علی عطشانی، در دومین هفته اکران با فروش حدود ۸۷۰ میلیون تومانی به مجموع یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان فروش در گیشه دست یافت. در خلاصه داستان این فیلم با بازی جواد عزتی، مهران رجبی، محمدعلی نجفیان، سامان صفاری و بیتا عطشانی از ایران و الیویا بورکات، ماتیاس متس، کلاتسیدا روبرت و کاترین فولوس از کشور آلمان، آمده است: جواد عزتی، طلبه‌ای جوان و دوستش در اینستاگرام با دختری آلمانی آشنا می‌شوند و برای دیدن او راهی آلمان می‌شوند.

"تخته گاز" اثر جدید محمد آهنگرانی با فروش ۱۵۰ میلیون تومانی در طی هفته چهارم اکران، با در اختیار داشتن حدود ۱۰۰ سالن نمایش، به مجموع فروش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی رسید. در این فیلم کمدی، سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، داریوش فرهنگ، نفیسه روشن و امیرعلی تکیه به ایفای نقش می‌پردازند.

"کلمبوس" پس از ۹ هفته اکران حدود چهار میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان فروخته است. ساخته هاتف علیمردانی نیز همچون اکثر فیلم‌های در حال اکران، در این هفته با کاهش فروش همراه بود. از بازیگران این فیلم کمدی می‌توان به هانیه توسلی، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و سعید پورصمیمی اشاره کرد.

اثر حسین قناعت از مجموع ۱۲۰ سالنی که در اختیار دارد، کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان درآمد کسب کرد و به مجموع فروش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دست یافت. "دزد و پری ۲" در ژانر کودک و نوجوان با بازی امیرحسین صدیق، ارژنگ امیرفضلی، شقایق فراهانی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، افشین سنگ چاپ و مرتضی زارع به همراه یاس نوروزی، پارسیا شکوری‌فر و عرفان برزین ساخته شده است.

"مارموز" با درآمد حدود ۱۰۰ میلیون تومان در هفته هشتم اکران، از مجموع شش میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان عبور کرد. فیلم جدید کمال تبریزی، مضمون سیاسی در قالبی کمدی دارد و حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی و محمد بحرانی با همراهی گروه موسیقی «بمرانی» در آن ایفای نقش می‌کنند.

ساخته پیمان معادی این هفته کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان فروخت تا به مجموع فروش شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی دست یابد. "بمب؛ یک عاشقانه"، تجربه کارگردانی-بازیگری پیمان معادی است که با بازی لیلا حاتمی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور و... همراه شده و روایت‌گر عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ در روزهای پر اضطراب بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ زمانی که تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد، است.

"ترانه" ساخته مهدی صاحبی، در هفته دوم اکران ۶۰ میلیون تومان فروخت تا به مجموع فروش ۱۶۰ میلیون تومان در گیشه نزدیک شود. در این فیلم اجتماعی الهه حصاری، اندیشه فولادوند، امیر رضا دلاوری، مریم معصومی، بابک انصاری، نازنین فراهانی، سیاوش چراغی‌پور، حدیث مدنی، ایران مسعودی، آیدا تبیانیان، نسیم مسلمی، مهناز کرباسچیان، میترا شاکری و ریحانه محمدنژاد نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان "ترانه" درباره دختر دانشجویی است که کانون از هم پاشیده خانواده‌اش مشکلات زیادی را برای او به وجود آورده‌ تا جایی که برای تأمین هزینه‌های زندگی فعالیت در یک شرکت مدلینگ غیررسمی را انتخاب می‌کند و در این مسیر گرفتار افرادی می‌شود که او را تا پای مرگ پیش می‌برند.

"پاستاریونی" با رسیدن مجموع فروش دو میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در طی ۱۰ هفته اکران، این هفته تنها کمی بیش از ۵۰ میلیون تومان فروخته است. این فیلم در ژانر کودک-خانواده را سهیل موفق کارگردانی کرده و سام درخشانی، بهاره رهنما، گوهرخیراندیش، محمد نادری، کمند امیرسلیمانی، مهتاب ثروتی، امید روحانی، حمیدرضا فلاحی، مهدی باقربیگی و حمید سپیدنام، در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"درساژ" در چهارمین هفته اکران، کمتر از ۴۰ میلیون تومان فروخت و به مجموع فروش ۴۳۶ میلیون تومانی دست یافت. البته همچنان کمتر از ۳۰ سالن در اختیار نخستین فیلم پویا بادکوبه قرار دارد. در این فیلم، علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان، شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی و نگار مقدم به نقش آفرینی می‌پردازند. در خلاصه این اثر اجتماعی آمده است: گلسا دختری ۱۶ ساله است که به همراه خانواده‌اش در شهری کوچک در اطراف تهران زندگی می‌کند. او بیشتر اوقات خود را با گروهی از دوستانش می‌گذراند. یک روز آنها تصمیم می‌گیرند تا دست به اقدامی هیجان‌انگیز بزنند؛ اقدامی که پیامدهای غیرمنتظره‌ای در پی خواهد داشت...

"اتاق تاریک" با فروش حدود ۴۰ میلیون تومانی در هفته هفتم اکران، به مجموع فروش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومانی دست یافت. ساره بیات و ساعد سهیلی به همراه محمد امامی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، ژیلا دایی و رضا احمدی، در اثر اجتماعی سید روح‌الله حجازی بازی می‌کنند.

از دیگر فیلم‌های حاضر روی پرده‌ای سینما، می‌توان به "پیشونی سفید ۲" به کارگردانی سید جواد هاشمی اشاره کرد که با فروش ۲۰ میلیون تومانی در هفته هفدهم اکران به مجموع چهار میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان دست یافت. همچنین فیلم‌های "سندباد و سارا" به کارگردانی غلامرضا آزادی و "مغزهای کوچک زنگ زده" اثری از هومن سیدی، این هفته کمتر از ۱۵ میلیون تومان فروش در گیشه را تجربه کردند.

کد خبر 367205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.