پادشاهی که طلسم قهرمان نشدن تیم زادگاهش را شکست

لبران جیمز، اسطوره و فوق ستاره بسکتبال NBA است که در حال حاضر در تیم لس آنجلس لیکرز عضویت دارد و یکی از افراد قدرتمند و اساطیر این رشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از موفق ترین و معروف ترین بازیکنان تاریخ لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا (NBA)، لبران جیمز بسکتبالیست اسطوره ای اهل آمریکاست. این مرد ۳۴ ساله که زاده شهری کوچک به نام آکرون در اوهایو آمریکاست، در پست اسمال فوروارد (پست شماره سه در بسکتبال) یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است اما توانایی بازی در همه پست های بسکتبال، او را به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ مبدل کرده است.

 لبران جیمز که در روز سی ام دسامبر سال ۱۹۸۴ متولد شد، ۱۵ بار در دیدار آل استار ان بی ای شرکت داشته است و با سه قهرمانی NBA، چهار عنوان ارزشمندترین بازیکن سال این لیگ و دو قهرمانی المپیک به همراه تیم ملی بسکتبال آمریکا یکی از پرافتخار ترین بازیکنان این رشته در دنیاست. تا جایی که او در حال حاضر به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال دنیا و یکی از بهترین های تاریخ شناخته می شود. او در دبیرستان سن وینست در شهر زادگاهش، اوهایو، بسکتبال را آغاز کرد و به طور مستقیم پس از گذراندن دوران دبیرستان، به لیگ NBA راه پیدا کرد.

در سال ۲۰۰۳، لبران جیمز به عنوان اولین انتخاب درفت به تیم کلیولند کاوالیرز، تیمی در ایالت اوهایو پیوست و در همان سال نخست با عملکردی خیره کننده توانست جایزه بهترین بازیکن جدید الورود NBA در آن سال را کسب کند. پدر لبران، آنتونی مک کلند یکی از خلافکاران سابقه دار آن روزها در آمریکا بود و به همین دلیل در زندگی او و مادرش گلوری ماری جیمز سهمی نداشت. ابتدای زندگی لبران جیمز و مادرش، به سختی سپری می شد چرا که آن ها به طور مرتب خانه خود را عوض می کردند و مادرش در پیدا کردن شغل اکثرا ناکام بود.

از کلاس پنجم، لبران به فعالیت حرفه ای در بسکتبال پرداخت تا توانست در دوران دبیرستان در مدرسه سن وینست، به تیم بسکتبال این مدرسه راه پیدا کند و از همان ابتدا به عنوان یکی از ستاره های آینده NBA از او یاد می شد. لبران در دوران دبیرستان، یکی از موفق ترین بازیکنان در لیگ دبیرستان آمریکا بود و در سال اول توانست به همراه تیمش، فصلی بدون شکست را تجربه کند. البته لبران در دبیرستان سن وینست، مدتی نیز در تیم فوتبال آمریکایی این تیم به میدان رفت.

در سال ۲۰۰۳، لبران توانست به طور مستقیم از دبیرستان با انتخاب به عنوان انتخاب اول فصل به کلیولند بیاید و از همان ابتدا خود را به عنوان یکی از ستاره های لیگ NBA معرفی کرد و در سال اول با میانگین ۲۰ امتیاز، ۵ ریباند و ۵ پاس منجر به گل به طور متوسط در هر بازی عنوان بهترین بازیکن تازه وارد لیگ را کسب کرد. لبران از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ سال به سال بهتر می شد تا به عنوان یک سوپراستار در بسکتبال آمریکا شناخته شود و بالاخره در فصل های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ و ۲۰۰۹-۲۰۱۰ توانست جایزه ارزشمندترین بازیکن سال NBA را کسب کند. لبران در دوره اول حضورش در کلیولند، یک بار نیز به فینال NBA راه یافت اما نتوانست برابر سن آنتونیو اسپرز پیروز شود تا او نتواند اولین قهرمانی تاریخ کلیولند را در این لیگ به ارمغان بیاورد.

سرانجام در ابتدای فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱، لبران در جستجوی قهرمانی لیگ به تیم میامی هیت پیوست. لبران که لقب پادشاه NBA را یدک می کشد، در میامی هیت در کنار ستارگانی همچون دوین وید و کریس باش، توانست به چهار فینال پیاپی راه یابی کند که در فصل اول، او و تیمش در فینال مغلوب دالاس موریکس شدند اما دو فصل بعدی را با قهرمانی پشت سر گذاشتند و در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ که آخرین فصل لبران در میامی نیز بود، او نتوانست به سومین قهرمانی پیاپی دست یابد و در فینال پادشاه و تیمش مغلوب سن آنتونیو اسپرز شدند.

لبران پس از ۴ سال موفق با میامی هیت، تصمیم به بازگشت به شهر زادگاهش و تیم کلیولند کاوالیرز گرفت. او در کلیولند، این بار ستاره هایی همچون کایری ایروینگ و کوین لاو را در کنار خود می دید تا به کمک آن ها، یکی از زیبا ترین رقابت های قهرمانی تاریخ NBA را در مقابل گلدن استیت وریرز بسازد. کلیولند لبران جیمز و گلدن استیت با حضور ستارگانی مثل استفن کری و کلی تامپسون که بعدا کوین دورنت نیز به آن ها اضافه شد، ۴ بار پیاپی در فینال مقابل هم قرار گرفتند که در فصل دوم یعنی فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶، لبران با نمایشی خیره کننده در سری فینال توانست گلدن استیت قدرتمند را شکست دهد و به طلسم قهرمان نشدن کلیولند خاتمه دهد. البته او در دو فصل بعدی یک تنه نتوانست مقابل مردان قدرتمند گلدن استیت بایستد و هرچند عملکرد خوبی داشت، دو بار در فینال برابر این تیم شکست خورد.

لبران پس از اتمام دوران حضورش در کلیولند، به دنبال تجربه ای تازه در لس آنجلس لیکرز رفت و در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹، قراردادی با این تیم به امضا رساند. فصلی که هنوز تمام نشده است اما لبران در این فصل، تعداد زیادی بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد. پادشاه در تیم ملی هم عملکرد موفقی داشت و یک برنز مسابقات جهانی و یک برنز و دو طلا مسابقات المپیک را به دست آورد.

خارج از زمین بسکتبال، پادشاه یکی از موثرترین و موفق ترین افراد در زمینه کارهای خیر و پرورش استعدادهای جوان بوده است. علاوه بر ساخت یک مدرسه در تابستان سال ۲۰۱۸، او فعالیت های خیریه زیادی را به ثبت رسانده است تا نشان دهد که این شخصیت برتر بسکتبالی در خارج از زمین نیز به فکر همنوعان خود است.

به هرحال لبران جیمز، پادشاه NBA هنوز هم مشغول به فعالیت است و در تلاش برای رسیدن به نهمین فینال پیاپی به همراه لس آنجلس لیکرز است. راهی که به نظر بسیار دشوار می آید چرا که غول های بسکتبال دنیا در گلدن استیت وریرز و تیم های خوبی همانند هیوستون راکتس و بوستون سلتیکس، شانس بهتری از او و تیمش برای رسیدن به این مهم دارند.

کد خبر 367198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.