فاطمه زهرا(س) الگویی فرازمانی و فرامکانی است

یک کارشناس علوم دینی گفت: الگوی خوب باید جامع کمالات، فرازمانی و فرامکانی باشد و فاطمه زهرا(س) تنها الگوی زنان بلکه ایشان برای مردان هم الگو است.

حجت‌الاسلام علی صغیرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) تنها به عنوان الگو برای زنان نیستند، بلکه ایشان الگویی برای مردان هم هستند.

این کارشناس مذهبی در خصوص ویژگی‌های یک الگوی خوب تصریح کرد: یک الگوی خوب همه صفات خوب در او است و همه ویژگی‌های خوب را دارد، الگوی خوب باید جامع کمالات، فرا زمانی و فرا مکانی باشد که این بانو همه این موارد را دارد و به نوعی جمع همه خوبی‌ها است.

صغیرا با تاکید بر اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز هم مردم به ایشان عشق و دلدادگی دارند، اظهار کرد: در اثر ارتباط با حضرت زهرا(س) هم در دنیا و هم در آخرت به ما فیض می‌رسد و مورد شفاعت ایشان واقع میشویم.

این کارشناس علوم دینی با تاکید بر اینکه برای تبعیت از یک الگوی خوب نباید خطایی داشته باشد، تصریح کرد: این بانوی بزرگ معصوم بوده و با این حال که تنها ۱۸ سال داشتند ارتباط ایشان با خدا بی‌نظیر بوده است و حبیب‌الله و دوست خدا بودند.

تنها زن عالم که ام‌ابیها شد

صغیرا در خصوص دیگر ویژگی‌های ایشان گفت: ارتباط ایشان با والدینشان زبانزد است و تنها دختری که در عالم ام‌ابیها شد این بانوی بزرگ بوده است.

وی در خصوص زندگی ایشان با حضرت علی(ع) تصریح کرد: حضرت علی(ع) درباره ایشان فرموده که "فاطمه حتی یک بار چیزی نگفت که دل مرا برنجاند" با این حال که این دو در اوج سختی و فقر زندگی کردند و کل جهیزیه حضرت زهرا(س) از یک سوم فروش زره امیرالمومنین بود که چیز چندانی نبوده اما زندگی آنها بسیار معنوی و باشکوه بوده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به فرزندپروری حضرت فاطمه فت: ایشان بهترین فرزندان را تربیت کردند که هرکدام آنها در تاریخ ماندگار شدند تا جایی که حتی گاندی رهبر هند می‌گوید ما از امام حسین(ع) الگو گرفتیم امام حسینی که تربیت شده محضر فاطمه(س) است.

صغیرا در تحسین ارتباط این بانوی بی‌نظیر اسلام با مردم اظهار کرد: زمانی که سائلی بر در خانه ایشان آمد او را دست خالی نگذاشت و با این حال که چیزی در خانه نداشت گردنبند خود را به او داد و سائل وقتی به مسجد رفت پیامبر(ص) گردنبند را که دید شروع به گریه کرد و اصحاب دلیل گریه ایشان را پرسیدند که پاسخ داد این تنها یادگار ارزشمند مادرش خدیجه(س) بود که آن را هم به سائل داده است.

فاطمه‌زهرا(س) بزرگترین سیاستمدار زمان خود بود

وی با تاکید بر ایثار بی‌اندازه این بانوی بزرگ تصریح کرد: حضرت زهرا با اینکه در بهترین خانواده بزرگ شدند جان خود را برای ولایت دادند و ایشان بزرگترین سیاستمدار در زمان خود بودند که چهره ۲۳ ساله منافقین را آشکار کرد.

صغیرا با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد زندگی بهترین بوده است، افزود: در حدیث شریف کساء ۷۰ نکته در مورد خانواده وجود دارد که این حضرت به ما درس می‌دهند و این تنها یک حدیث نیست و نکاتی چون نگاه‌ درمانی، کلام‌ درمانی، احترام به بزرگتر، محبت به کوچکتر، ارتباط با همسر، ارتباط با خدا و بسیاری موارد دیگر در این حدیث گنجانده شده است.

این کارشناس علوم دینی با تاکید بر اینکه ایشان هم با معنویت بودند و هم مهربان، تصریح کرد: این بانوی بزرگ هم خدا باور بودند هم خانواده‌محور و این دو رکن بسیار در عظمت این بزرگوار نمایان بود.

وی با تاکید بر اینکه این بانو فعالیت‌های اجتماعی بسیاری داشتند، اظهار کرد: در آن زمان مدیریت فدک که سهم بسیاری از گندم مدینه را تامین می‌کرد با ایشان بود و حضرت با یاران پیامبر(ص) همچون سلمان که نامحرم بودند هم صحبت می‌کرد اما همه حریم‌ها را رعایت می‌کردند.

مهمترین شغل یک زن پرداختن به خانواده است

صغیرا با تاکید بر لزوم رعایت حریم‌ها در جامعه امروز گفت: اصل برای زن خانواده او است و به تعبیر مقام معظم رهبری زنان می‌توانند مشاغل مختلفی داشته باشند اما مهمترین شغل یک زن پرداختن به خانواده است.

وی با اشاره به اینکه جای خالی یک زن در خانواده با هیچ چیز دیگر پر نمی‌شود، افزود: یک زن نباید بزرگترین وظیفه خود که رسیدگی به خانواده است و هیچ کسی نمی‌تواند جای او را در آن بگیرد رها کند و به شغل دیگری که فرد دیگری هم می‌تواند آن را انجام دهد بپردازد.

صغیرا با تاکید بر اینکه باید زنان به اندازه ظرفیت خود در جامعه فعالیت کنند، تصریح کرد: به واقع این انقلاب با حضور زنان به پیروزی رسید و ما نمی‌توانیم مردی را بدون نقش همسرش در نظر بگیریم؛ همه شهدای ما دست پرورده مادرانی پاک بودند که از سیره فاطمه زهرا(س) تبعیت کردند.

کد خبر 367167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.