باتدبیر مقام معظم رهبری از وقوع سه جنگ جلوگیری شد

یادبود ۵۰۰ شهید دفاع مقدس و شهدای سادات رهنان با عنوان لاله‌های فاطمی امروز ۱۸ بهمن‌ماه در گلزار شهدای رهنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، مشاور و دستیار عالی فرماندهی کل قوا در این مراسم گفت: ایران رهبری شجاع و دلسوز، موهبت‌هایی از جمله تنوع اقلیمی و معادن بزرگ را دارد اما در کنار این‌ها خلأهایی نیز وجود دارد که باید با انتخاب درست و افزایش آگاهی مردم برطرف شود.

وی با اشاره به گذشت ۳۰ سال از جنگ تحمیلی ادامه داد: یاد شهدا و آرمان آنان فراموش نمی‌شود، سلاح و تجهیزات نبود که راه کربلا را باز کرد بلکه خون شهدا و اشک‌های آن‌ها بود راه کربلا را باز و خون شهدای مدافع حرم نیز راه قدس را باز می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا تاکید کرد: ۲۸ سال از رهبری امام خامنه‌ای گذشته و با تدابیر ایشان از وقوع سه جنگ در ایران جلوگیری شده است؛ جنگ عراقیان در کویت، جنگ آمریکایی‌ها و اشغال افغانستان و عراق و ظهور داعش در عراق و سوریه از جمله جنگ‌های اطراف ایران است.

رحیم صفوی با اشاره به کمک و تربیت نیروی جهادی در سوریه،عراق و لبنان گفت: مقام معظم رهبری به درخواست دولت‌های عراق، سوریه و لبنان نیروی نظامی به این کشورها فرستادند تا در کنار ارتش سوریه بایستند.

وی ادامه داد: حزب‌الله لبنان در جنگ سوریه هزار شهید داده است و شیعیان پاکستان و افغانستان نیز با حضور در سوریه به شهادت رسیدند؛ خون شهدای مکتب مقاومت را ایجاد کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با تاکید بر دوام ایران و جمهوری اسلامی با خون شهدا تصریح کرد: ایران بزرگ‌ترین پناهگاه و حامی حضرت مهدی(ع) است. باید قدرشناس خانواده شهدا و جانبازان بود و مشکلات آنان را برطرف کرد و همه مسئولان در این راه تلاش کنند.

رحیم صفوی گفت: نخبگان، دولتمردان، سیاست‌گذاران و همین‌طور پاسداران به دستور فرماندهی کل قوا باید مشکلات این استان را برطرف کنند و ما نیز به‌عنوان پاسدار پیگیر مسائلی همچون کم‌آبی و طرح‌های عمرانی باشیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: امروز ایران قدرت بزرگی بوده و آسیب‌ناپذیر است اما مشکلات داخلی و آسیب‌پذیری از داخل کشور است.

رحیم صفوی گفت: آمریکا با ۱۷ سال جنگ در عراق و افغانستان، قدرت و وزن ژئوپلیتیک ایران را بالا برد و از رقیب سیاسی خود روسیه و رقیب اقتصادی‌اش چین غافل شد؛ اگرچه ایران امروز آسیب‌ناپذیر بوده اما با تلاش مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح باید مشکلات داخلی کشور حل شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران منابع عظیم معدنی داشته و آباد و چهارفصل است و رهبری شجاع و دلسوز دارد، بر اساس قانون اساسی نیز سیاست‌های کلان نظام در مسائل سیاسی و فرهنگی به‌وسیله رهبر تعیین می‌شود و رییس جمهور در مقام دوم است؛ بنابراین باید تابع رهبر انقلاب بود و مردم نیز باید به رشد و آگاهی لازم رسیده و در انتخابات شورای شهر، مجلس و ریاست جمهوری فرد اصلح را انتخاب  کنند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از کتاب "لاله‌های فاطمی" زندگینامه و وصیت‌نامه ۹۰ شهید سادات رونمایی و قبور شهدا عطرافشانی شد. این یادبود میزبان شهید تازه تفحص شده قربانعلی نادری نیز بود که در عملیات رمضان سال ۶۱ به شهادت رسیده بود. منطقه رهنان در این عملیات ۳۶ شهید را تقدیم کشور کرده است‌.

کد خبر 367080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.