اجرای طرح پرورش و اصلاح نژاد گوسفند در فریدون شهر

فریدونشهر- فرماندار فریدونشهر گفت: مطالعات و فاز یک پروژه سد میدانک دوم اجرا شده، اما به دلیل ممنوعیت بارگزاری جدید در حوضه های آبی این پروژه متوقف شده است، این سد ۱۰ میلیون مترمکعب گنجایش آب دارد و می‌تواند هزار هکتار زمین را زیر کشت ببرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، ناصر اسدی امروز(پنجشنبه) در جلسه شورای اداری فریدونشهر اظهار کرد: شهرستان فریدونشهر با ۵۲ هزار جمعبت ثابت، روستایی و عشایر و دارای یک بخش و دو شهر با وسعتی ۲۲۰۰ کیلومتر است.

وی با اشاره به این‌که دومین تولید کننده ماهی سرآبی و بزرگترین واحد تکثیر و تولیدی ماهی استان شهرستان فریدونشهر است، افزود: با ۲۱ واحد پرورش ماهی سالانه ۱۲۰۰ تن ماهی تولید می‌شود.

فرماندار فریدونشهر گفت: این شهرستان قدیمی‌ترین خواستگاه استان و کشور در تولید سیب زمینی است و در روستاها و منطقه عشایرنشین شهرستان ۵۰۰ هزار رأس دام سبک شهرستان پرورش داده می‌شود.

۶۰ درصد جنگل‌های طبیعی استان در فریدونشهر

وی افزود: بیشترین بارش سالانه با ۵۵۰ میلیمتر است و ۶۰ درصد جنگل‌های طبیعی استان در شهرستان قرار دارد و کرفس کوهی منحصرأ در هفت هزار هکتار از اراضی روستای کلوسه و پشت کشت می‌شود.

اسدی گفت: امسال ۱۹۰ پروژه و طرح با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی به مناسبت دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی  می‌شود که ۷۰ میلیارد تومان مربوط به آورده بخش خصوصی است.

وی با بیان این‌که طرح‌های عمران روستایی با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود، گفت: در شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیاری تحت فشار اجرا شده است، در دهه فجر ۲۵  طرح آبیاری نوین با ۱۱۰۰ هکتار مساحت اجرا می‌شود که دولت ۹۰ میلیارد تومان برای آن هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: طرح استثنایی پرورش و اصلاح نژاد گوسفند با همکاری شرکت رؤیان اصفهان انجام می‌شود و روند غیر اقتصادی سنتی تغییر می‌کند.

۱۶ مدرسه کانکسی استان اصفهان در فریدونشهر

اسدی با اشاره به این که یک سوم اعتبار ساخت یک مدرسه از سوی خیرین متقبل شده است، گفت: ۱۶ مدرسه کانکسی استان اصفهان در این شهرستان قرار دارد و احداث چهار مدرسه با کمک بنیاد برکت، خیران و اعتبارات دولتی آغاز شده است.

گازرسانی ۱۱  روستای شهرستان پس از مساعد شدن شرایط جوی

فرماندار فریدونشهر با اشاره به این‌که دغدغه شهرستان گاز رسانی به روستاهای پشتکوه و پیشکوه است، افزود: مجوز گازرسانی ۱۱ روستا گرفته شده که با مساعد شدن شرایط جوی علمیات عمرانی آن اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که تمام مراتع شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و برای طرح‌ها مشکل ایجاد می‌شود، افزود: توسعه صنعت گردشگری و خدمات نیاز به آب دارد که با مشکل ممنوعیت بارگزاری جدید در حوضه های آبی رو به رو روند سرمایه گذاری در این طرح ها کند شده است.

نرخ 27 درصدی بیکاری شهرستان

اسدی، نرخ بیکاری شهرستان را ۲۷ درصد اعلام کرد و افزود: اگر فعالان اقتصادی طبق وظیفه از جانب دولت فکری برای اشتغال کنند تا سرمایه گذاری برای اشتغال نشود و این موانع باشد موفق نخواهیم شد.

وی گفت:  مطالعات و فاز یک پروژه سد میدانک دوم اجرا شده، اما به دلیل ممنوعیت بارگزاری جدید در حوضه های آبی این پروژه متوقف شده است، این سد ۱۰ میلیون مترمکعب گنجایش آب دارد و می‌تواند هزار هکتار زمین را زیر کشت ببرد.

کد خبر 367064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.