زیرساخت های ورزشی کشور توسعه نیافته است

پدر رفتار حرکتی ایران گفت: سابقه تربیت بدنی در ایران به معلمان ورزش و مدارس باز می گردد و این کافی نیست. زیر ساخت های ما به اندازه کافی وسعت نیافته است و معلمان ورزش از این بایت دستشان کوتاه است.

به گزارش ایمنا، مهدی نمازی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص علوم ورزشی در ایران اظهار کرد: فعالیت بدنی به تعبیر من خواستگاه هنر، سلامتی و شادابی جامعه است. متاسفانه ورزش ما در بخش عمده خود که مرتبط به سلامتی همگانی جامعه است مغفور مانده است و بیشتر توجه به ورزش قهرمانی است که البته این ورزش در نوع خود می تواند بسیار مهم باشد.

وی افزود: حرکت جزء ذات وجودی ما انسان ها است و در طول عمر از این حرکت استفاده های بسیاری می کنیم که ورزش قهرمانی نیز می تواند بخشی از این مسئله باشد اما در پس همه استفاده ها از حرکت در ورزش سلامتی و تن درستی قرار دارد و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

پدر رفتار حرکتی ایران در خصوص پایه های ورزش اظهار کرد: فعالیت بدنی و بازی ها بخشی از ورزش است که امروزه یکی از مشکلات بزرگ جامعه به شمار می آید. امروزه کودکان کمتر بازی های جسمی انجام می دهند. این بازی ها می تواند پایه های مهارت های حرکتی در آینده را برای کودکان شکل دهد. امیدوارم اهمیت این مسئله به گونه ای در جامعه شناسایی شود که همکاران من در حیطه ورزش بتوانند این خدمات را به جامعه عرضه کنند و سهم بیشتری در سلامت جامعه داشته باشند.

نمازی زاده در خصوص تاثیر ورزش در رفع بیماری ها تصریح کرد: خوشبختانه رابطه خوبی با متخصصان علوم پزشکی داریم و در دهه های اخیر تحقیقات مشترکی با متخصصان در حیطه پزشکی داشته ایم که یکی از تم های اصلی در حیطه ورزش به حساب می آید. امیدوارم حاصل این تحقیقات راه گشای درمان بسیاری از بیماری ها باشد و به رفع مشکلاتی مانند مشکلات فیزیولوژیکی و رفتار حرکتی کمک کند.

وی با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به اهمیت ورزش در حال افزایش است، افزود: رسانه ها در این زمینه کمک بسیاری می کنند. شناخت مردم نیز از حیطه ورزش در حال افزایش است.

پدر تربیت بدنی ایران در خصوص چرایی مغفول ماندن ورزش در ایران با وجود افزایش دانشجویان این رشته تصریح کرد: سابقه تربیت بدنی در ایران به معلمان ورزش و مدارس باز می گردد و این کافی نیست. زیر ساخت های ما به اندازه کافی وسعت نیافته است و معلمان ورزش از این بایت دستشان کوتاه است بنابراین باید در کنار مدارس، نهادهای دانش بنیان فرصت های شغلی را تعریف کنند و بتوانند خارج از مدرسه نیز به این مسئله بپردازند. دوساعت ورزش در طول هفته کمک زیادی به رفتار ورزشی در طول عمر نمی کند.

نمازی زاده افزود: در کنار مراکز دانش بنیان نیاز به مراکز استعداد یابی داریم. خداوند افراد را با استعدادهای مختلف می آفریند اما در بسیاری از مواقع این استعدادها در زمین ورزش شکوفا نمی شود. بنابراین باید وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش با کارهای گروهی استعداد کودکان را در سنین ابتدایی کشف کنند.

کد خبر 367053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.