مصرف روزانه اینترنت همراه در استان ۸۴۰ گیگابایت است

فریدونشهر- معاون مخابرات سیار استان اصفهان گفت: پهنای باند برای استان دو گیگابایت است و اکنون مصرف روزانه "ای دی اس ال" در استان یک هزار گیگابایت و مصرف روزانه اینترنت همراه ۸۴۰ گیگابایت hsj که نسبت به متوسط کشور و منابعی که اختصاص داده شده کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، مهران قدوسی امروز (پنج شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: در طی این سال‌ها جایی در استان نداریم که دغدغه برای توسعه ارتباطات و زیرساخت‌های ارتباطی را نداشته باشیم.

وی گفت: در زمینه تلفن ثابت و سیار در شهرستان کار می‌شود، اما هنوز به علت صعب العبور بودن مسیرها و کار کردن در دوره محدود زمانی خاص مشکلات زیادی وجود دارد.

معاون مخابرات سیار استان اصفهان افزود: در روستاهای پشتکوه شامل کاه گونه و وِزوه آنتن دهی موبایل برقرار شده، اما با مرکز استان ارتباط از طریق لینک ماهواره‌ای است و سرعت مطلوب ندارد. درخواست مجوز از اداره راه برای حفاری مسیر داشتیم که فیبر نوری در دورترین نقطه برسد، اما هنوز پاسخ داده نشده است، این حفاری برای تعریض جاده نیز موثر بوده و سریعتر باید مجوز داده شود تا ارتباط پهنای باند را به مردم برسانیم.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان فریدونشهر ۴۰ درصد و در کل استان به ۷۰ درصد رسیده است، منابع برای تلفن ثابت در فریدونشهر پیش بینی شده و اکنون این منابع موجود است که نشان می‌دهد بیش از ظرفیت موجود تجهیزات در فریدونشهر کار گذاشته شده است.

ضریب نفوذ تلفن همراه در فریدونشهر ۳۵ و در کل استان ۱۰۰ درصد

قدوسی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در فریدونشهر ۳۵ درصد است در حالی که در کل استان بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد است و اپراتورهای دیگر نیز وجود دارد.

وی گفت: پهنای باند برای استان دو گیگابایت است و اکنون مصرف روزانه ای دی اس ال در استان یک هزار گیگابایت و مصرف روزانه اینترنت همراه ۸۴۰ گیگابایت است که نسبت به متوسط کشور و منابعی که اختصاص داده شده کمتر است.

معاون مخابرات سیار استان اصفهان اضافه کرد: از سال ۹۳ واگذاری اینترنت پهن باند در تلفن همراه انجام شده که در این راستا توجه ویژه‌ای به فریدونشهر شده است به صورتی که ۷۵ درصد مشترکان همراه شهرستان پهن‌باند اینترنت دارند که نشانگر استقبال شهرستان است.

وجود ۱۵ سایت تلفن همراه در فریدونشهر

وی خاطرنشان کرد: امروز بحث اقتصادی برای اپراتورها مهم است، اما این شهرستان در اولویت نبوده و توجه بیشتر به روستاها معطوف است.

قدوسی تاکید کرد: در فریدونشهر ۱۵ سایت تلفن همراه وجود دارد که ۱۰ مورد از آنها جاده‌ای و روستایی و پنج سایت در شهر فریدونشهر است. پیست اسکی نیز با هزینه بسیار زیاد مجهز به فیبر نوری و پهن باند شده است.

وی تصریح کرد: روستای چغیورت با این که جزو برنامه نبود با هماهنگی انجام شده اکنون سایت نسل دوم نصب و راه اندازی شد.

معاون مخابرات سیار استان اصفهان گفت: مصرف تلفن همراه، ثابت و دیتا متناسب با جمعیت شهرستان است اما مصرف اینترنت نسبت به کل استان نصف است.

وی ادامه داد: توسعه اینترنت نقش کلیدی در توسعه مشاغل دارد و با توجه به تبلیغات و قرار گرفتن خدمات ارگان‌ها در این بستر می‌توان از تجهیزات استفاده شود البته بحث اشتغال قابل ساماندهی است.

قدوسی اظهار کرد: مجوز اداره راه برای فیبر نوری مسیر وِزوه مهم است چرا که در شرایط جوی قطع و وصل برق زیاد است؛ البته امکاناتی نیز برای این شرایط جوی مورد نیاز است.

وی تأکید کرد: قطعی برق یکی از مشکلات منطقه‌ای کلوسه محسوب می‌شود که در هفته‌های گذشته با پرتابل ارتباطات را برقرار کردیم.

کد خبر 367038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.