کتابخانه‌ها در دهه فجر

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به منظور بزرگداشت ایام‌الله ۲۲ بهمن و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چند عنوان نمایشگاه و برنامه در حوزه اداره کتابخانه‌ها در نظر گرفته‌ایم.

طیبه فاطمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه هایی که توسط کتابخانه ها در دهه فجر برگزار می‌شود اظهار کرد: به منظور بزرگداشت ایام الله ۲۲ بهمن و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چند عنوان نمایشگاه و برنامه در حوزه اداره کتابخانه‌ها در نظر گرفته‌ایم. کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان یک نمایشگاه تحت عنوان «انقلاب اسلامی در آیینه کتاب» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می کند و در آن تعدادی از کتاب‌ها، اسناد و منابعی که با موضوع انقلاب و ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است به نمایش می‌گذارد. در بخش امانت این کتاب‌ها به مخاطبان ارائه می‌شود تا مردم بتوانند استفاده کنند.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: نمایشگاه دیگری در گالری شماره یک و دو کتابخانه مرکزی تحت عنوان «چهل تیتر» یا «اصفهان به روایت تصویر» از ۱۳ تا ۱۸ بهمن‌ماه برگزار می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه تیتر روزنامه‌های معتبری که در سال ۵۷ اطلاعات مربوط به وقایع انقلاب را در اختیار مردم قرار می‌دادند و تعداد دیگری از نشریات و منابع، فیلم‌ها و اسناد در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

فاطمی گفت: کتابخانه نوجوان واقع در فرهنگسرای نوجوان نیز به مناسبت این ایام مسابقه‌ای تحت عنوان «زندگینامه‌نویسی شهدای انقلاب» برگزار کرده که اطلاع رسانی آن در مدارس انجام شده است تا دانش آموزان علاقمند زندگینامه  شهدای اصفهانی مربوط به پیروزی انقلاب را بنویسند و  به کتابخانه نوجوان از طریق ایمیل یا به صورت حضوری ارائه کنند تا پس از کارشناسی به نویسنده بهترین زندگینامه یک جایزه ویژه اهدا شود.

کد خبر 367020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.