دانش آموزان احترام  به تفاوت‌های فردی را بیاموزند

نطنز- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: به جای پر کردن ذهن دانش‌آموزان با محفوظات، به آن‌ها آموزش دهیم چگونه به تفاوت‌های فردی یکدیگر احترام گذاشته و این تفاوت‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، رضوان حکیم‌زاده ابیانه شامگاه  چهار شنبه در جمع مدیران، آموزگاران و مربیان پیش دبستانی در محل دبیرستان دخترانه شرف بادرود اظهار کرد: باید به دانش‌آموزان مهارت چگونه زیستن را یاد بدهیم و دانسته‌های آن‌ها را طوری هدایت کنیم تا بتوانند از دانسته‌های خود در عمل، استفاده کنند.

 وی گفت:ما به دنبال کسب مهارت‌های زندگی ایرانی اسلامی مبتنی بر چارچوب خاص نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های متعدد منابع دینی که کاربست بهتر زیستن را بطور کامل دربر دارد، استفاده کنیم.

 معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خصوصیت احترام به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان گفت: باید به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان از جمله تعامل انسانی، کنترل هیجانات، مدیریت مشکلات، حق تعارض و دیگر مهارت‌های زندگی که به آن نیاز داریم، بپردازیم و به جای پر کردن ذهن دانش‌آموزان با محفوظاتی که شاید در آینده بسیاری از آنها مورد استفاده قرار نگیرد، به آن‌ها آموزش دهیم چگونه به تفاوت‌های فردی یکدیگر احترام گذاشته و این تفاوت‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

حکیم زاده ابیانه  یادگیری چگونگی تعامل با محیط زیست و مدیریت منابع را مثالی برای یادگیری مهارت‌های زندگی دانست و گفت: دانش آموزان باید روش صحیح استفاده از منابع را یاد گرفته تا از تخریب محیط ‌زیست جلوگیری شده و مهارت تعامل درست با محیط اطرافشان را کسب کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم دانش و مهارت را به دانش‌آموزان عرضه کنیم ولی در نگاهمان و فرآیند یادگیری و در محیط مدارس، تحول اساسی اتفاق نیفتد و نگاه تخصصی که در سند تحول بنیادین وجود دارد را در نظر نگیریم، اهدافمان محقق نخواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به نگاه تخصصی به دوره ابتدایی که در سند تحول بنیادین آمده اشاره کرد  و گفت: باید با همان نگاه تخصصی به اقتضائات دوران کودکی نگاه کنیم و به شرایط و ویژگی‌های کودک بها داده و نوع تعاملاتمان در جهت رشد خلاقیت و احساس امنیت او، پیش رود.

حکیم‌زاده به جایگزین کردن دوستی و همکاری به جای رقابت در مدرسه اشاره کرد و گفت: اگر معلمان نگرش مثبت به همه دانش آموزان داشته باشند و علیرغم تفاوت‌های فردی از هر لحاظ، به دانش‌آموزان احترام گذاشته و کارگروهی را تشویق کنند، شرایط و محیط امنی برای دانش‌آموزان فراهم خواهد شد و این احترام و اعتماد متقابلا از جانب دانش‌آموزان به معلمان را خواهیم داشت و باید انتظاراتمان را متناسب با توانمندی‌های دانش آموزان تنظیم کنیم.

کد خبر 366991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.