در یک شب  ۶۵ میلیون مترمکعب گاز در اصفهان مصرف شد

بویین میاندشت- مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: از ۱۰۷ شهر استان ۱۰۴ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، سید مصطفی علوی امروز( چهارشنبه) در افتتاح ساختمان اداری شرکت گاز شهر افوس اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدولوژیک بود که برای حفظ عقایدمان انقلاب کردیم و اکنون مورد هجمه‌ قرار گرفتیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با گذشت  ۴۰ سال از انقلاب ایستادگی می‌کنیم و لازمه موفقیت این است که هرکسی به وظیفه خودش عمل کند کشور پیشرفت خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که برای انتقال گاز طبیعی به شهرستان بویین میاندشت بیش از هزار کیلومتر لوله‌گذاری شده است افزود: ایران هفتمین تولید کننده و مجری لوله‌ سایز بلند است.

علوی افزود: در پیش از انقلاب هیچ ایرانی حق ورود به ایستگاه‌های تقویت کننده صنعت گاز را نداشت اما به برکت انقلاب امروز ۹۹.۵ درصد در بخش توزیع و سایر بخش‌ها به صورت ۱۰۰ در صد اقلام مصرفی از تولید داخل است.

وی با بیان این‌که کشور ایران پس از اتقلاب به یک کشور با خطوط انتقال وسیع در همه شهرها تبدیل شده است افزود: از ۱۰۷ شهر استان اصفهان ۱۰۴ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به این‌که شب گذشته در استان ۶۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است، گفت: هیچ نقطه از شهرستان بویین میاندشت بدون گاز کشی نیست، تمام ۴۰ روستای شهرستان بویین میاندشت از تعمت گاز برخوردارند، موارد جزئی در صنعت مشکل گاز است که آن هم به صورت تدریجی برطرف می‌شود.

وی گفت: در مصرف گاز باید صرفه جویی شود و نباید بیهوده مصرف شود و اگز از نشتی گاز جلوگیری شود هم هزینه اضافه پرداخت نخواهیم کرد و نیز مصرف گاز در تولیدات دیگر صرف می‌شود، مدارس اگر الگوی مصرف گاز را رعایت نکنند باید هزینه گاز مصرفی را پرداخت کنند.

علوی با بیان این‌که مصرف بهینه به معنی مصرف منطقی است، تصریح کرد: با کمی دقت و بهینه‌ سازی در مصرف گاز می‌توان تا ۳۰ درصد مصرف را کاهش داد.

وی تأکید کرد: منابع محدود و نیاز نامحدود است، گاز از مطالبات نسل آینده است، مصرف نادرست به محیط زیست آسیب می‌رساند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به این‌که صنعتی که نیاز به گاز رسانی دارد ضوابط را باید رعایت کند، سه واحد صنعتی در این شهرستان در انتظار اخذ مجوز گاز رسانی هستند که در صورت برطرف شدن مشکل از میزان آلودگی این واحدها کاسته می‌شود، جزیره‌ای عمل کردن مشکلاتی را هم در پی دارد.

وی گفت: امجموعه اداره گاز شهر افوس پشتیبانی ۱۵۰۴ مشترک را برعهده دارد، شهرستان بویین میاندشت حدود پنج هزار مشترک مصرف گاز دارد که مصرف سالانه سه هزار مترمکعب است.

علوی با اشاره با بیان این‌که ساخنمان اداره گاز افوس هم آبروی شهر و هم پشتیبان حوادث خواهد بود، این شرکت با ۹ نفر پرسنل آمادگی هرگونه خدمتی را دارد.

وی افزود: اداره گاز شهر افوس در زمینی به متراژ یک هزار و ۱۰۰ متر مربع است که در یک سوم آن ساختمان اداری احداث شده است، این پروژه حدود ۱.۶ دهم میلیارد ریال هزینه در برداشته است، به دلیل استراتژیک بودن منطقه و سرمای بیش از حد آن در صورت نیاز از این نکات استفاده خواهد شد.

کد خبر 366985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.