بیداری در دیوارنگاره‌های انقلاب

توانخواهان نوجوان اصفهانی با ساخت روزنامه‌دیواری در برنامه "دیوارنگاره بیداری" در ویژه‌ برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ‌ برنامه "دیوارنگاره بیداری" با هدف تبلور شعار "معلولیت محدودیت نیست" توسط خانه نوجوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در انجمن خیریه توانخواهان آسوده مأوا برگزار شد در این برنامه ۴۰ نوجوان توانخواه گرد هم جمع شده‌ اند تا در گروه‌های چندنفره هنرشان را در قالب ساخت روزنامه‌دیواری انقلاب به معرض دید بگذارند.

اسما نکوئی با اشاره به برگزاری این برنامه برای نوجوانان توانخواه ذهنی در مرکز توانبخشی کوشا به خبرنگار ایمنا گفت: روزنامه‌دیواری‌هایی که توسط نوجوانان توانخواه تهیه شد به همراه پرفورمنس در روز ۲۲ بهمن ماه به نمایش درمی‌آید و در غرفه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر خانه نوجوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: نخبگان علمی، ورزشی و هنری جامعه معلولان سنبل سرشت ذاتی انسان در برابر مشکلات و الگویی برای افراد سالم هستند که بر اثر یک اتفاق که ممکن است برای هر کدام از ما پیش بیاید، محدودیت‌های جسمی پیدا کرده‌اند که دلاورمردانه جلوی آن ایستاده‌اند.

وی افزود: مسئولان باید به این نکته توجه کنند که توانخواهان ناتوان نیستند و تنها سطح توانایی‌شان با سایرین متفاوت است. در رعایت حقوق برابر برای معلولان باید تمام آنها را در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت دهیم و روحیه مشارکت‌پذیری آنها را تقویت کنیم. به همین دلیل برای تهیه روزنامه‌دیواری در دهه فجر از این نوجوانان دعوت کردیم که با استقبال خوب آنها نیز مواجه شدیم.

نکوئی با اشاره به اینکه اصفهان شهر دوست‌دار کودک است و یونیسف افراد ۶ تا ۱۸ ساله را کودک محسوب می‌کند، تصریح کرد: خانه نوجوان اصفهان برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله برنامه‌ریزی می‌کند و تلاش کرده‌ایم در این برنامه‌ها هوای معلولان شهرمان را هم داشته باشیم. رسالت ما این است که تمام نوجوانان شهر را با هر شرایطی که دارند، در برنامه‌های خانه نوجوان مشارکت دهیم.

وی درباره افزایش روحیه نوجوانان توانخواه با انجام کار گروهی بیان داشت: در برنامه انجمن توانخواهان ذهنی کوشا، واقعاً از این نوجوانان روحیه گرفتم و آنها نیز روز خوبی را پشت سر گذاشتند.

کد خبر 366931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.