گلایه از روحانی/ تشر به اروپا

نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت اظهارنظرهای مختلفی پیرامون مسائل مهم کشور انجام دادند، اما اعتراض به امید دولت به برجام، نارضایتی از رویکرد کشورهای اروپایی و صفهای طولانی گوشت و هشدار نسبت به نظام بانکی ربوی و تجمل گرایی مهمترین فعالیت‌ آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسینعلی حاجی‌ دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری شفاهی در جلسه علنی روز یکشنبه-۱۴ بهمن-مجلس، بیان کرد: بنده حرکت کور تروریستی روز گذشته در نیک‌شهر که توسط کوردلان و مزدوران انجام و منجر به شهادت یکی از پاسداران انقلاب شد را محکوم می‌کنم.

وی ادامه داد: از وزیر اطلاعات انتظار می‌رود اشرافیت خود و مجموعه‌اش را برای پیشگیری از اینگونه مسائل که بسیار نیز در کشور محدود است، بیشتر کنند تا دیگر شاهد این تعداد محدود نیز نباشیم.

ساداتی نژاد: نمکی هر چهارشنبه به روستاهای کاشان می‌رفت

 سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان در مجلس شواری اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه-۱۵ بهمن- که به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت اختصاص داشت، در موافقت با وی گفت: در برنامه آقای نمکی توجه به پیشگیری قبل از درمان، طب سنتی، هدفمند کردن آموزش پزشکی و اجرای برنامه ششم در بخش عدالت سلامت دیده می‌شود. ما در روستاها نیاز به عدالت در سلامت داریم و ایشان از زمانی که مسئول سلامت کاشان بود هر چهارشنبه به روستا می‌رفت.

ساداتی نژاد توجه به بیماران صعب العلاج و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت عنوان کرد و گفت: آقای نمکی کارش را از جهاد سازندگی شروع کرد و یک مدیر جهادی بود، ایشان در دفاع مقدس هم حضور داشت و کارش را از سطوح مختلف شروع کرد. او یک مدیر گلخانه‌ای نیست؛ بلکه تمام مراحل را به صورت عملیاتی طی کرده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: آقای نمکی در حوزه بودجه تجربه‌دار، اهل حساب و کتاب است. ایشان مدیریت مالی و انضباط مالی را می فهمد و می‌تواند هزینه‌های مازاد طرح تحول سلامت را کاهش دهد. این موضوع در زمان تحریم‌ها کمک کننده است. به اعتقاد من آقای نمکی می‌تواند مشکل طرح تحول سلامت که مالی است را نیز حل کند.

کوهکن خطاب به اروپا: زمان دیکته گفتن شما سپری شده است

محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت صبح  روز سه‌شنبه- ۱۶ بهمن-  گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم که دستاوردهای نظام اسلامی را برای جوانان و نوجوانان با ادبیاتی فاخر و به دور از زیاده گویی و کم گویی تشریح کنیم. ما باید با وجود تمامی این سختی‌ها از دستاوردها و برکات انقلاب یاد کنیم و توجه کنیم که مهم‌ترین این دستاوردها استقلال و آزادی است.

وی خاطر نشان کرد: عزیزان ما باید توجه کنیم که آزادی ثمره انقلاب است.اگر می‌خواهیم به آزادی دست پیدا کنیم باید مستقل باشیم. اروپا در ۱۲ بهمن ماه موضوع اینستکس را مطرح می‌کند. این در حالی است که پس از خروج آمریکا از برجام مقام معظم رهبری دقیقاً در همان زمان تاکید کردند که نباید به اروپا دل بست و شروطی را برای رابطه با اروپا مورد تاکید قرار دادند که از جمله آن شروط عدم سکوت اروپا در مقابل آمریکا، تعهد کتبی برای عدم ورود به بحث‌های داخلی همچون موضوع موشکی و تضمین فروش نفت بود.

نماینده مردم لنجان خطاب به اروپاییان گفت: زمان دیکته گفتن شما سپری شده است. ۴۰ سال است که شما این نظام را نشناخته اید. تجربه ۴۰ ساله نظام به شما حکم می‌کند که باید واقعیت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرید و از دشمنی با آن پرهیز کنید. یکی از دستاوردها این بود که تمام اقشار جامعه دیگر به زبان مذاکره و خنده و امیدوار بودن به غربی‌ها دل نبندند. مانند این که انگلستانی‌ها در چند دهه گذشته با به وجود آوردن یک قحطی مصنوعی نیمی از جمعیت ایران را از بین بردند. شما از رژیم پهلوی و همچنین در هنگام جنگ از صدام حمایت کردید. من از شما می‌خواهم که بگویید در تاریخ ارتباط کشور ما با غرب در کجا کنار مردم بوده‌اید؟

وی در پایان سخنان خود در تذکری به رییس جمهور، اظهار کرد: از مردم عذرخواهی کنید و به مردم بگویید این که به برجام امید بسته اید و حل مشکلات خود را در بر جام دیدید اشتباه است. شما همین امروز حرف مخالفان دیروز برجام را مطرح می‌کنید، اما در آن روزها با مخالفان برجام به آن صورت برخورد می‌کردید.

موسوی‌لارگانی: تجربه شکست خورده برجام را به خاطر داشته باشید

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شواری اسلامی گفت: برخی از مسؤولان ما اصل انقلابی خود را فراموش کردند، فرهنگ خدمت رسانی در برخی از مسئولان بسیجی وار نیست. برخی تدابیر دولت باعث شده است که طی ۵ سال اخیر سفره خانواده‌ها روزبه روز کوچک‌تر شود و تورم افسار گسیخته کمر مردم را بشکند. امید به گره گشایی‌ها برجام و دل بستن به وعده اروپایی‌ها در خصوص برجام بدون کدخدا هم باعث خواهد شد که دولت به جای کار جدی صرفاً تماشاگر این فاجعه اقتصادی باشد.

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس در انتقاد از برجام گفت: قرار بود برجام چرخ زندگی مردم را همگام با چرخ سانتریفیوژها به گردش درآورد یعنی نتایج اقتصادی داشته باشد. ولی متأسفانه مسئولان ما در تریبون‌های رسمی می‌گویند هدف برجام اقتصادی نبوده است، این سخنان باعث می‌شود که اعتماد مردم سلب شده و هر روز از مسئولین بیشتر فاصله بگیرند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به وزیر امور خارجه گفت: بیایید با مردم روراست باشید. اساساً چالشهای پیش روی کشور در حوزه تبادلات مالی متوجه تحریم‌های ثانویه آمریکا است و نه پایبندی به لوایحی همچون اف ای تی اف و پالرمو. تجربه شکست خورده برجام را به خاطر داشته باشید.

لارگانی خطاب به رییس جمهو ر مدعی شد: مردمی که به شما رأی دادند کاهش مشکلات اقتصادی را توقع داشتند این روزها جوانان حامی شما پس از ۵ سال سرخورده شده‌اند. همه حامیان سابق شما در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند.تا در اعلام برائت از وضع موجود عقب نمانند. هنرمندان، ورزشکاران در فضای مجازی و حامیان سیاسی شما از پشت تربیون مجلس اظهار شرمندگی می‌کنند.

مردم انقلاب نکردند که نظام بانکداری کشور از همه کشورهای لائیک نیز ربوی‌تر باشد

وی با بیان این که «مردم شاه را از کشور بیرون نکردند که بعضی از مسؤولان برای خود زندگی شاهانه در لواسان و شمال شهر تهران ترتیب دهند.چگونه ممکن است فردی با ۴۰ سال کارمندی و مسئولیت امروزه هزاران میلیارد تومان سرمایه داشته باشد»؟ مردم انقلاب نکردند که نظام بانکداری کشور از همه کشورهای لائیک نیز ربوی‌تر باشد و فساد اقتصادی سازمان یافته روز به روز گسترش یابد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان مهمترین بخش زندگی خانواده‌ها را سبد غذایی آنها دانست و خطاب به اعضای هیئت دولت گفت: دولت متعهد شده بود که حداقل سفره مردم را کوچک‌تر نکند. این وعده‌ای شد که عاقبتش همچون سایر وعده‌های دولت شد. گوشت از سفره مردم حذف شده است. صفی که الان برای خرید گوشت منجمد تشکیل شده است همان صفی است که در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به ما رأی داده است. چرا با عملکردمان کرامت مردم را این گونه خدشه دار می‌کنیم؟

زاینده رود به دلیل انتقال آب بیمار شد

نماینده مردم فلاورجان هم‌چنین نسبت به بحران آب در کشور هشدار داد و گفت: کج فهمی، سوءمدیریت، دهن کجی به قانون، بی تدبیرهای دولتهای مختلف باعث شده است که بحران آب در کشور از یک بحران زیست محیطی تبدیل به یک چالش امنیتی شود ضعف دولت در حل بحران آب باعث اختلاف شدید قومیتی در بین مردم ایران شده است. زاینده رود زندگی ساز از اواسط دهه ۷۰ به دلیل انتقال آب از این استان به سایر استان‌ها، فروش حق آب‌های مردم و کشاورزان به صنعت، آرام آرام دچار بیماری گردیده است.

وی افزود: در دوره قبلی بیماری زاینده رود به دلیل بی مبالاتی‌ها بغرنج‌تر گردیده و این رود مواج خشک شد. با روی کار آمدن دولت یازدهم اصفهانی‌ها امیدوار بودند که نشاط را به استان بازگرداند، اما زهی خیال باطل. علیرغم وعده‌های صریح مبنی بر جاری کردن آب دائمی در زاینده رود همچنان شاهد تصمیمات خلق الساعه هستیم. مردمان نجیب اصفهان حق خود را می‌خواهند.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

۱۴ بهمن

حجت الاسلام احمد سالک به رییس جمهور: ما و جامعه اسلامی منتظر شنیدن پاسخ شما در خصوص بیکاری جوانان و مشکلات کشاورزان، کمبود آب و ضعف مدیریت آن در استان‌ها به ویژه اصفهان، وضعیت معلمان هستیم، اما سخنرانی‌های شما مسیر دیگری را طی می‌کند.

اکبر ترکی به وزیر نیرو: علی‌رغم بارندگی‌های خوب در کشور و سرریز شدن رودخانه‌ها به سدها، مردم حوزه انتخابیه(فریدن و چادگان و فریدون‌شهر) از حق مسلم استفاده از آب شرب محروم هستند.

به وزیر کشاورزی: عدم تخصیص بودجه برای احیای قنات کشاورزی در روستاهای حوزه انتخابیه،

به وزیر نیرو: علیرغم داشتن ردیف بودجه در سال ۹۷ برای احداث سد در حوزه انتخابیه اعتبار اختصاص نیافته است.

۱۶ بهمن

سید جواد ساداتی‌نژاد به وزیر صمت: رسیدگی به وضعیت معادن اطراف روستای جوشقان که زندگی روزمره مردم را مختل کرده است.

به رییس‌جمهور: رسیدگی به وضعیت مقاوم‌سازی آبشار و باغ تالار نیاسر کاشان.

به وزیر کشور: لزوم ارتقاء منطقه فرهنگی اردهال به بخش برای رفع مشکلات تاریخی منطقه.

کد خبر 366910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.