مشارکت مردم  در ۲۲ بهمن نتایج امنیتی بسیاری دارد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بارها پیش آمده است که دشمنان از میزان حمایت مردم از اهداف انقلاب برآورد اشتباه کرده‌اند، اما بعد که حضور حماسی مردم را در مراسمی چون راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌بینند، نا امید شده و گزینه‌ها را از روی میزهایشان برمی‌دارند.

جعفر عسگری به مناسبت چهل سالگی انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، گفت: مردم با مشارکت خود تا کنون انقلاب را حفظ کرده‌اند. این گونه فعالیت‌ها و مشارکت‌ها نشاط و امید را در دل دوستداران انقلاب زنده نگه می‌دارد، آن‌ها را امیدوار می‌کند، موجب استمرار و تحقق اهداف انقلاب در داخل و خارج می‌شود و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: بارها پیش آمده است که دشمنان از میزان حمایت مردم از اهداف انقلاب اشتباه برآورد کرده‌اند و بعد حضور حماسی مردم را در مراسمی چون راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌بینند و به این ترتیب نا امید شده و گزینه‌ها را از روی میزهایشان برمی‌دارند. این گونه مشارکت‌ها ایجاد وحدت می‌کند و دستاوردهای زیادی از نظر تامین امنیت  به همراه دارد که این دستاوردها نیز به صورت تعاملی در جای خودش در حضور مردم در صحنه‌های مختلف اثر می‌گذارد.

وی با بیان این که بسیج کردن مردم برای مشارکت‌ در صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دستاوردهای بالایی داشته است که جای بررسی و تعمق دارد، ادامه داد: یکی از جاهایی که دشمن میزان حضور مردم را اشتباه پیش‌بینی می‌کند، در زمان انتخابات است؛ غافل از این که مردم با وحدت و همدلی که در مشارکت‌های حماسی و مناسبتی از خود نشان داده اند و نیز با حضور سیاسی خود در پای صندوق‌های رأی دسیسه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کنند و بارها تاثیرات این امر را دیده‌ایم.

جریانات سیاسی چپ و راست در برخی حوزه‌ها حق مردم را ادا نکردند

عسگری گفت: مشروعیت نظام به حضور مردم در صحنه است. اگر پشتوانه مردم را نداشته باشیم مشروعیت نظام زیر سئوال می‌رود. یکی از موهبت‌ها، مردم فهیم، بصیر و زمانشناس است که با بصیرت لازم در صحنه‌های مختلف احساس وظیفه می‌کنند؛ زیرا حضورشان هم خنثی کننده توطئه‌های بیگانگان است هم پشتوانه‌ای برای حرکت مسئولان نظام محسوب می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که فعالان سیاسی می‌توانند حضورهای حماسی و مشارکت‌های مردم را میزان آنچه مردم از آن‌ها انتظار دارند قرار دهند، افزود: فعالان سیاسی ما چند دسته هستند. برخی پایگاه مردمی دارند و در خط رهبری و ولایت قدم برمی‌دارند.
وی تأکید کرد: یک دسته‌ هم هستند که از خط اصیل انقلاب فاصله گرفته‌اند و برخی رویکردهای فرصت‌طلبی، شهرت‌طلبی و دنیاطلبی سراغشان آمده است؛ این دسته پایگاه مردمی خودشان را از دست داده‌اند. جریانات سیاسی اعم از چپ و راست در برخی حوزه‌ها حق مردم را ادا نکردند و اگر می‌خواهند پایگاه مردمی خود را حفظ کنند و در انتخابات‌ها و برنامه‌های آینده مردم به آن‌ها اعتماد کنند، لازم است یک بازنگری روی رفتار و گفتارشان بکنند.

خدمت به مردم اعتماد خدشه‌دار شده را برمی‌گرداند

عسگری گفت: این مردم نشان داده‌اند در تمام صحنه‌های تحقق اهداف انقلاب حاضر هستند. مردم فهیم و بصیرند و از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب در هر شرایط حفظ و حراست می‌کنند. حضور مردم فراتر از این است که جریانات سیاسی آن را به نام خودشان ثبت و ضبط کنند.

وی تأکید کرد: این جریان ها باید حتما در عملکرد خود تجدید نظر کنند و بر اساس معیاری که مقام معظم رهبری فرمودند، با اعمال مدیریت جهادی برای رضای خدا تمام وقت در خدمت مردم قرار بگیرند. اگر این گونه عمل کنند یقینا اعتماد خدشه‌دار شده مردم برمی‌گردد و به آن‌ها اعتماد جدی خواهند داشت و می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با ذکر این نکته که مردم اصفهان در بسیاری از دستاوردهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پیشتاز بوده‌اند و لازم است برای احقاق حق این شهر و سرمایه‌گذاری برای رفع مشکلات آن، مسئولان نظام به این مزیت توجه خاص داشته باشند، افزود: مردم این شهر در مبارزات قبل از انقلاب و پشتیبانی‌های بعد از آن همیشه پیشتاز بوده‌اند. ۲۵ آبان ۱۳۶۱روز حماسه و ایثار اصفهان است که در آن روز مردم ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و حضرت امام(ره) در این زمینه راجع به اصفهان فرمودند: «در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید.»

کد خبر 366893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.