۷۵ درصد روستاهای کشور از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند

گلپایگان- معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: ظرفیت نیروگاه‌های کشور در ابتدای انقلاب ۷ هزار مگابات بود، اما اکنون به بیش از ۸۰ هزار مگابات افزایش پیدا کرده است که از یک رشد حدود ۱۳ برابری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محسن بختیار امروز(سه شنبه) در آیین کلنگ زنی دو پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان گلپایگان اظهار کرد: به برکت انقلاب فعالیت‌هایی در طی چهل سال انقلاب در دولت‌های مختلف برای روستاها انجام شده است.

وی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های کشور در سال ۵۷ هفت هزار مگابات بود، اما اکنون به بیش از ۸۰ هزار مگابات افزایش پیدا کرده است که از یک رشد حدود ۱۳ برابری برخوردار است این در حالی که جمعیت کشور ما حدود ۲.۵ برابر شده است.

معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با بیان این‌که پیشرفت روستاها از اهداف بالای نظام است و خدمات بسیار گسترده‌ای نیز در روستاها انجام شده است، گفت: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

وی افزود: بیش از ۵۷ هزار روستا از نعمت برق برخودار هستند که نسبت به ابتدای انقلاب این شاخص حدود ۱۳.۵ برابر شده است که نشان از فعالیت‌های گسترده‌ای که در طی چهل ساله در صنعت آب و برق انجام شده است.

بختیار با اشاره به این‌که فعالیت‌های گسترده‌ای در تأمین آب شرب شهری و روستایی انجام شده است، افزود: در ابتدای انقلاب تنها ۱۰ درصد مردم روستاهای کشور از نعمت آب شرب سالم  برخوردار بودند، اما اکنون ۷۵ درصد از مردم روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: دو پروژه آبرسانی در گلپایگان و یک پروژه آبرسانی در خوانسار در زمینه آب شرب روستایی کلنگ زنی شده است، با کلنگ زنی پروژه آبرسانی در منطقه شرکت سهامی زراعی ۱۲ روستای دیگر شهرستان از نعمت آب شرب سالم برخوردار می‎‌شوند.

معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: در پروژه مجتمع آبرسانی جلگه گلپایگان ۴۲ روستا و در مجمع آبرسانی گلسار خوانسار ۲۲ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‎شوند، منابع  مالی این دو طرح از طریق اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

وی با بیان این‌که پروژه تصفیه خانه آب گلپایگان یک پروژه استراتیژیک بود که در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد افزود: با افتتاح این تصفیه خانه آب شرب سالم و بهداشتی سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۱۹ روستای شهرستان تأمین شده است.

بختیار خاطرنشان کرد: امروز پروژه مجتمع شرکت سهامی زراع کلنگ زنی شد که پس از بهره‌برداری از این پروژه آب شرب سالم ۱۲ روستای دیگر شهرستان نیز تأمین می‌شود و به طور کامل ۴۱ روستای شهرستان با جمعیت بالغ بر ۱۷ هزار نفر از نعمت آب سالم برخوردار می‎‌شوند.

وی با بیان این‌که تصفیه خانه‎ آب شهرستان گلپایگان و خوانسار به سد کوچری متصل هستند، گفت: اجرای پروژه‌های آبرسانی از الویت‌های نظام است و دولت اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی در نظر گرفته است.

کد خبر 366854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.