طیبه انقلاب نمایشگاهی برای یک زن انقلابی

چند بهار بیشتر از عمر طیبه نگذشته بود که به دلیل فعالیت‌های سیاسی در دوران انقلاب تحت تعقیب قرار گرفته و در سال ۵۴ با همسر و پسر سه ماهه‌اش از اصفهان متواری می‌شود و بعد از اقامتی کوتاه در مشهد، سر از تبریز در می‌آورد. اما به دوسال هم نمی‌کشد که ساواک بالاخره ردی از او و ابراهیم پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،‌ شهیده طیبه واعظی دهنوی در سال ۱۳۳۷ در یکی از روستاهای اصفهان متولد شد.او در خانواده ای مذهبی و فقیر رشد کرد و به همین علت خیلی زود با درد و رنج مردم مستضعف آشنا شد. در سال ۱۳۵۰ طیبه با پسر خاله مجاهدش ابراهیم جعفریان ازدواج کرد و این نقطه عطفی در زندگی او بود.به خاطر مبارزه با شاه و تحت تعقیب بودن شوهرش از سال ۱۳۵۴ به زندگی مخفی روی آورد ولی در نهایت در ۳۰ فرودین ۱۳۵۶ پس از دستگیری شوهرش، دستگیر شد و خواهر شوهرش، فاطمه جعفریان که او هم مبارز بود در این روز کشته شد. 

طیبه واعظی نمونه ای از شهدای انقلاب بود که حتی در شکنجه هاهم دست از مبارزه برنداشت او می‌دانست برای چه هدفی میجنگد و برای بدست آوردنش تا آخرین قطره خون خود تلاش کرد و اکنون در گلستان شهدای اصفهان نمایشگاهی از این شهید انقلاب برپا شده است و در آن عکس ها گویای زندگی این شهید هستند.

سعید صرامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه طیبه انقلاب که این روزها در گلستان شهدا برگزار می‌شود اظهار کرد: برنامه طیبه انقلاب با محوریت و رویکرد زندگی شهیده طیبه واعظی برگزار شده است زیرا شهیده واعظی از شهدای شاخص اهل دهنوی اصفهان بودند ولی اصفهانی ها این شهید را نمی‌شناسند و به مناسبت دهه مبارک فجر این برنامه برای گروه سنی متوسطه نهم و هفتم مدارس اجرا شد.

مدیر فرهنگسرای پایداری گلستان شهدا ادامه داد: مدارس روزانه به گلستان شهدا آمدند و با اشعار و سروده های انقلاب آشنا می‌شوند و پس از آن به نمایشگاه طیبه انقلاب می‌روند و راوی برای آن ها توضیح می‌دهد هم تصاویر این شهید گویا است چراکه خانواده این شهید شش شهید برای انقلاب داده است علاوه بر آن خواهر این شهید برای جوانان صحبت خواهد کرد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه شناساندن شهدای ناشناس اصفهان به مردم بود چراکه ما شهدای زیادی در اصفهان داریم که بسیاری از آن ها را توانستیم معرفی کنیم و در تلاش هستیم آن‌هایی که مردم نمیشناسند با چنین برنامه‌هایی معرفی کنیم.

کد خبر 366816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.