پوشش تحصیلی۱۷ هزار دانش‌آموز خارجی فاقد مدارک هویتی در اصفهان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دستاورهای خوبی را در زمینه پوشش تحصیلی اتباع خارجی داشتیم و طی دوسال گذشته به دستور و تاکید مقام معظم رهبری گروهی از اتباع که فاقد مدارک هویتی بودند تحت پوشش دستگاه آموزش و پرورش قرار گرفتند و زیر پوشش بردن ۱۷ هزار نفر از اتباع فاقد مدارک هویتی رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری خود با اشاره به نقشه راه آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد:  این نقشه راه در دوره فصل جدید مدیریتی بر اساس اجرایی و عملیاتی کردن سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده است.

وی با تاکید به اینکه این برنامه یک انتخاب نیست و بدون آن افراد نمی‌توانند کاری انجام دهند، افزود: امروز اگر بنده مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان هستم باید این کتاب را اجرایی و عملیاتی کنم و هر کسی در هر مقطعی که این مسئولیت را به عهده گرفت خارج از این برنامه و کتاب نمی‌تواند عملکردی را داشته باشد؛ اجرای این طرح اتفاق بزرگی در نظام آموزش و پرورش کشور بودو اجرای این سند را با همت مضاعف پیگیری می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه درحوزه ریشه کن کردن بیسوادی امروز  به عدد ۹۹ درصد رسیدیم، اظهار کرد: این مورد هم یکی از مسایلی بوده که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شد و سمت و سوی این برنامه  را برای آموزش و پرورش  تعیین کرده است.

وی با اشاره به دستاوردهای مناسب آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص پوشش تحصیلی اتباع خارجی اظهار کرد: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۵۳ هزار دانش آموز تبعه داریم که ۱۷ هزار نفر از این افراد فاقد مدرک هویتی هستند.

اعتدادی با بیان اینکه پرداختن به مدرسه محوری از برنامه‌های سند تحول بنیادین و مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش است، افزود:امروز مدرسه محوری در دستور کار آموزش و پرورش استان اصفهان قرار گرفته است و برنامه ریزی ها و سیاست ها را بر اساس مدرسه محوری دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: همه همت و تلاش خودمان را برای اجرای مدیران تحول گرا درمدارس که فقط شاهد تغییر نباشند، انجام می‌دهیم و در همه جلساتی که با مدیران واحدهای آموزشی داشتیم این برنامه را اعلام کردیم.

کمبود ۱۳ هزار معلم در مدارس اصفهان

به گفته اعتدادی؛ امروز آموزش و پرورش استان اصفهان با دو مشکل اساسی کمبود شدید نیروی انسانی و فرسودگی مدارس رو به رو است. گزارش کامل سیستم گرمایشی مدارس به وسیله مدیر کل نوسازی مدارس استان در جلسه روز گذشته شورای آموزش و پرورش به مقام عالی وزارت آموزش و پرورش واستاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان ارایه شد و بعد از بررسی های لازم تصمیم های بسیار خوبی در جهت رفع مشکلات گرفته شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی جاری با بیش از ۱۳ هزار نفر کسری نیرو در آموزش و پرورش استان اصفهان مواجه شدیم و مهر ماه امسال و سال تحصیلی دانش آموزان  را با این تعداد کسری نیرو شروع کردیم؛ این تعداد کمبود نیرو برای آموزش و پرورش یک بحران است که به لطف همکار فرهنگی و تدبیرهایی که در این زمینه انجام شد بخش زیادی از این کسری در قالب به کار گیری نیروهای حق التدریس و بازنشسته هایی که از سیستم آموزش و پرورش خارج شده بودند، جبران شد و این نیروه با اعلام همکاری به سازمان آموزش و پرورش در قالب نیروهای حق التدریس برای تدریس جذب شدند.

وی ادامه داد: بخشی در قالب نیروهای خدمات آموزشی جذب شدند و یک سری  از نیروها هم حق التدریس آزاد بودند که از قبل در آموزش و پرورش حضور داشتند؛بخشی از این کسری به واسطه بحث برون سپاری بود و با انجام این برنامه توانستیم سال تحصیلی مهر ماه امسال را با کسری نیرو آغاز کرده و کلاس درس خالی نداشته باشیم.

اعتدای با تاکید به بحران دوم آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: مشکل دوم در استان فرسودگی یک سوم از مدارس استان اصفهان است که این  برای رفع این مشکل از خیرین استان مساعدت درخواست کردیم و به طور یقین با کمک خیرین نگرانی و بحران فرسودگی مدارس استان برطرف می شود.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان پنج هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی وجود دارد و در طی چهار دهه اخیر در محورهای مختلف شاهد رشد قابل توجهی  بودیم. مشکلات پیش روی آموزش و پرورش از ابتدای بوده است و امروز حل همه مشکلات امکان پذیر نیست و مسایل آموزش و پرورش مسایل کلان جامعه بوده واعتبارات برای حل این نوع مشکلات نیزملی است. اختیاراتی هم به آموزش و پرورش های استانی داده می شود اما برای حل مسایل علاوه بر اختیارات باید بستر اجرا وتامین مسایل مالی هم فراهم باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص تنوع مدارس گفت: مدارس شاهد، هیئت امنایی، غیر دولتی، تیز هوشان و موارد دیگر وجود دارد و سیاست آموزش و پرورش بر تعدیل تنوع مدارس است و انجام این کار آغاز شده که حذف آزمون مدارس نمونه دولتی از جمله افدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد مسافران نوروزی را رقم زدیم و ستاد خدمات سفر هم تشکیل شده است، اظهار کرد: امسال هم مثل سنوات گذشته ستاد مسافران نوروزی را خواهیم داشت و مدارس استان اصفهان از میهمانان همکار فرهنگی سایر استان استقبال می کنند و هزار و ۲۶۰ مدرسه و ۱۲ هزار و ۷۶۰ کلاس برای سرویی دهی درگیر بحث اسکان مسافران همکاران فرهنگی در استان خواهیم بود.

کد خبر 366808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.