تعرفه‌های جدید حق توقف پارکینگ عمومی و پارک حاشیه تهران به تصویب رسید

اعضای شورا پس از بررسی اصلاحیه مصوبات تعیین نرخ ورودیه و حق توقف پارکینگ های عمومی شهر تهران و تعیین نرخ توقف پارکینگ های عمومی و نرخ عوارض پارک حاشیه ای در شهر تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش ایمنا، موضوع بررسی لایحه اصلاحیه مصوبات تعیین نرخ ورودیه و حق توقف پارکینگ های عمومی شهر تهران و تعیین نرخ توقف پارکینگ های عمومی و نرخ عوارض پارک حاشیه ای در شهر تهران دیگر دستور جلسه یکصدو بیست و یکم شورای اسلامی شهر تهران بود که مورد نقد و نظر اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و به تصویب رسید.

محمد علیخانی در تشریح این لایحه گفت: مصوبه پیشین شورا در خصوص این لایحه مربوط به سال ۱۳۹۳ است و مقرر شده بود که اصلاحیه آن مجددا به شورا ارائه شود که این موضوع مصادف با تغییر شورا شد.

وی ادامه داد: در شورای شهر دوره پنجم ما این لایحه را به شهرداری فرستادیم تا اگر لازم است اصلاحاتی را در آن انجام دهد که بدون پاسخ باقی ماند و در نهایت ما برای تعیین تکلیف این لایحه موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و پیشنهاد دادیم تا که سالی ۱۲.۵ درصد این نرخ افزایش داشته باشد و در سال ۹۸ مورد اعمال قرار گیرد.

سید محمود میرلوحی، در مخالفت با این موضوع عنوان داشت: در طول ۴ سال این نرخ ها ثابت مانده است و با این میزان افزایش قیمت نیز افزایشی رخ نمی دهد.

وی گفت: موضوع پارکینگ در شهر تهران موضوع بغرنجی است و چون اقتصادی نیست شهرداری برای آن کاری انجام نمی دهد و بخش خصوصی نیز به آن ورود نمی کند.

وی مشکل مرتبط با این موضوع را مشابه با جایگاههای سوخت در شهر تهران دانست و اظهار داشت: مسئله پارکینگ در شهر تهران به مانند کاری که در فرودگاه مهرآباد انجام شده است کلیدش اقتصاد است و اگر این موضوع را اقتصادی نکنیم مشکلی حل نمی شود لذا من پیشنهاد افزایش این قیمت را دارم.

شهربانو امانی در موافقت با نظر کمیسیون مشترک گفت سال آینده سال سختی است و اگر ما بیش از نرخ تورم، نرخ های شهرداری را افزایش دهیم با مخالفت هیئت تطبیق مواجه می شویم ضمن این که نمی توان تنها با یک عوارض مشکلات مربوط به پارکینگ در شهر تهران را برطرف کرد.

کد خبر 366734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.