"مدیریت سفر" ترافیک شهر را کاهش می‌دهد

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش ترافیک خیابان‌های شهر، «مدیریت زمان انجام سفرهای درون شهری» مهمترین عامل برای کاهش ترافیک است.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: شهروندان نباید خریدهای نوروز خود را به روزهای پایانی سال موکول کنند و ساعات انجام سفرهای درون شهری به گونه‌ای مدیریت شود که در ساعات غیر پیک مثل ۹ تا ۱۱ صبح و ۱۵:۳۰ تا ۱۷ عصر باشد، زیرا ساعات نزدیک به غروب و بعد از آن میزان سفرها در شهر افزایش پیدا کرده و ظرفیت معابر اشباع می‌شود.

وی ادامه داد: در خیابان‌های حاشیه زاینده رود نیز با توجه به بازگشایی رودخانه، تراکم خودروها افزایش چشمگیری داشته است و به همین دلیل کارکنان مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تا پاسی از شب زمان چراغ تقاطع‌های منتهی به حاشیه زاینده رود را به صورت آنلاین با توجه به حجم ترافیک مدیریت می‌کنند.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان به شهروندان توصیه کرد: تا حد امکان برای انجام سفرهای درون شهری خود از وسایل حمل و نقل عمومی ایمن و ارزان همچون مترو و اتوبوس استفاده کنند.

کریمی با اعلام اینکه بیش از ۴۰۰ دوربین نظارتی تمامی اعمال‌ شهر را زیر نظر دارد، افزود: از مهمترین مزیت‌های سامانه‌های نظارت تصویری، تعیین میزان و حجم ترافیک، مستندسازی وقایع ترافیکی مانند تصادفات و یا نزاع‌های خیابانی، زمان‌دهی چراغ‌های راهنما با توجه به حجم ترافیک، آگاهی سریعتر از محل وقوع حادثه و اعلام به نیروهای امدادی است.

وی با بیان اینکه ۶۱ سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز برای نظارت بر توقف خودروها پشت خط عابر پیاده نصب شده است، تصریح کرد: در این سامانه با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر، تخلف خودروها تشخیص داده و رهگیری می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: سامانه ثبت تخلف ورود به محدوده‌های طرح ترافیکی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سامانه ثبت تخلف است که تاکنون ۲۳ سامانه در این زمینه در محدوده مرکزی شهر نصب شده تا خودروهایی را که برخلاف طرح وارد محدوده می‌شوند را شناسایی و جریمه کند.

کد خبر 366686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.