سرمایه انسانی بانوان برای پیشرفت جامعه کمتر مورد توجه است

تیران_رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران‌وکرون گفت: سرمایه انسانی بانوان برای پیشرفت جامعه و رفع مشکلات اجتماعی کمتر مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، اقبال صالحی در نشست "بررسی نقش زنان از نگاه امام خمینی(ره)" اظهار کرد: در برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های انقلاب اسلامی نقش زنان در جامعه مورد توجه و پیش بینی بوده و تفاوت جنسیتی معیار تصمیم گیری‌ها نیست.

وی افزود: سرمایه انسانی بانوان برای پیشرفت جامعه و رفع مشکلات اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته که چنین وضعی ناشی از تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های سلیقه‌ای برخی از مسئولان و مردم است و نباید چنین وضعی تداوم پیدا کند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران‌وکرون با بیان اینکه امام خمینی(ره) به نقش زنان و جلوه‌های حضور اجتماعی آن‌ها توجه داشته است، تصریح‌ کرد: تحصیل، اشتغال و فعالیت اجتماعی این قشر همراه با حفظ عفت عمومی لازم است و این فعالیت‌ها مغایرتی با ارزش‌های انقلابی و اسلامی ندارد.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد هنجار شکن هستند، خاطرنشان‌کرد: این افراد هنجار شکنان در اقشار مختلف وجود دارد، اما نباید آن را به کل جامعه تعمیم داد و مانع از حضور و فعالیت یک مجموعه بزرگ انسانی مانند بانوان شد.

صالحی با بیان اینکه زن در زندگی خانواده و زندگی اجتماعی نقش آفرینی خاصی دارد، یادآور شد: علاوه بر حضور جسمی و فیزیکی، زنان به سبب روحیه مادری نقش حیاتی در خانواده و جامعه ایفا می‌کنند و مظهر آرامش خانواده هستند.

وی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی بانوان اثر بخش است، گفت: تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و حضور زنان فارغ از سلایق سیاسی و فردی برای پیشرفت جامعه نیاز است و نباید برای حضور آن‌ها مانع تراشی کرد چرا که مشارکت اجتماعی بانوان مغایریتی با ارزش‌های اسلامی و انقلابی ندارد.

کد خبر 366682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.