سری به "پلاک ۵۷" بزنید

در کوچه پس کوچه های شهر در همین نزدیکی "پلاک ۵۷" روایتی از نقش مردم اصفهان در انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، سید علی معرک نژاد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تاریخی و سیاسی جهان معاصر است که با گذشت ۴۰ سال از وقوع آن، ضرورت بازگویی و روایت جزئیات این رویداد بزرگ، امری ضروری  برای نسل های نوجوان و جوان است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به بخش های مختلف این نمایشگاه افزود: نمایشگاه "پلاک ۵۷" از بخش های مختلف و متنوعی تشکیل شده که در ابتدا روایت تصویری رسول صدر عاملی فیلمساز برجسته کشور از سه ماه حضور امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو به چشم می خورد.

وی افزود: در بخش دیگر نمایشگاه، تابلو عکس هایی از نقش مردم اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی و تصاویری از مبارزات علیه رژیم ستم شاهی از جمله تصاویر تحصن تاریخی در منزل آیت الله خادمی، تجمع عظیم مردم در میدان امام (ره) و راهپیمایی علمای اصفهان قرار دارد.

معرک نژاد خاطرات شهدایی که در دوران انقلاب در شهر اصفهان به شهادت رسیدند را از دیگر بخش های نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در بخش یادمان شهدای انقلاب اسلامی تصاویر ۳۰ زن و مرد شهید انقلاب مدفون در تخت فولاد در قالب تابلو عکس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد روایتگری وقایع انقلاب در قالب صوت و فیلم را از دیگر بخش های جانبی نمایشگاه عنوان کرد و گفت: بازسازی زندان های مخوف ساواک و خصوصاً بازسازی فعالیت های انقلابی شهیده زهرا زندی زاده به شکل ماکت، خاطرات زندانیان سیاسی و شکنجه های رایج در زندان اوین و خاطرات رهبر انقلاب اسلامی از زندان ساواک و همچنین سایر انقلابیون در این نمایشگاه به صورت فیلم قابل مشاهده است

سید علی معرک نژاد یکی از بخش های جذاب نمایشگاه را مکالمه تاریخی شاه با دکتر علی امینی نخست وزیر دوران پهلوی عنوان کرد و گفت: این مکالمه در آستانه پیروزی انقلاب و در تاریخ ۵ دی ماه سال ۱۳۵۷ است و در این مکالمه شاه ضمن اظهار نگرانی برای از دست دادن درآمدهای نفتی به علت اعتصاب کارگران به صراحت عجز خود را در برابر اراده مردم برای سرنوشت حکومتش نشان می دهد.

معرک نژاد در ادامه به سیر وقایع انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه گزیده ای از اسناد و گزارشات ساواک که توسط سازمان اسناد منتشر شده و همچنین نمایش دادن روزنامه های منتشر شده بخشی از وقایع مهم آن دوران را نشان می دهد.

وی دستاوردهای بزرگ انقلاب را در بخش های مختلف یکی دیگر از بخش های پایانی نمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه دستاوردهایی در حوزه های علمی، نظامی، اقتصادی، صنعتی، ورزشی و... به چشم می خورد

 نمایشگاه "پلاک ۵۷" از ۱۲ لغایت ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۳ در سالن نمایشگاهی شمع واقع در گلستان شهدا در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

کد خبر 366671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.