گردشگران در چه کشورهایی بهره بیشتری از حمل و نقل عمومی می‌برند؟

اغلب مسافران هنگام انتخاب مقصد توریستی مورد نظرشان، بیشتر به جاذبه های گردشگری توجه می‌کنند اما بحث حمل و نقل درون شهری مقصد انتخابی نیز به همان اندازه حائز اهمیت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بین کشورهای پربازدید، هنگ کنگ، سنگاپور، هلند، سوئیس و آلمان از جمله مناطقی هستند که بهترین سرویس های خدماتی حمل و نقل عمومی را در اختیار مسافران قرار می دهند. در ادامه به بررسی نکات مثبت این کشورها در رابطه با سیستم حمل و نقل عمومی می پردازیم.

۱. هنگ کنگ

هنگ کنگ دارای جاذبه گردشگری بسیار بالایی برای مسافران است؛ بخش اعظمی از موفقیت آن در جذب گردشگر مربوط به سیستم پیشرفته حمل ونقل  آن، به خصوص قطار و اتوبوس است. نکته قابل توجه دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که حمل ونقل عمومی در هنگ کنگ هزینه بالایی راشامل نمی‌شود. از نظر زیر ساخت های حمل و نقل هوایی نیز هنگ کنگ در رتبه پنجم و در گردشگری رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داده است؛ پس مطمئن باشید که سفر به این شهر آسان بوده و یک مقصد توریستی جذاب محسوب می‌شود.

۲. سنگاپور

سنگاپور از جمله کشورهایی است که بالاترین امتیازات را از نظر کیفیت جاده ها و زیرساخت های بندری به خود اختصاص داده است. سیستم حمل ونقل عمومی در سنگاپور بسیار گسترده و از نظر هزینه نیز بسیار مناسب است. بیشتر حمل ونقل ها در این کشور به صورت زمینی انجام می گیرد و مترو و اتوبوس سریع ترین نوع حمل ونقل برای سفر در داخل شهر به شمار می رود. سنگاپور از نظر کیفیت زیر ساخت های حمل و نقل هوایی نیز در رتبه اول در دنیا قرار دارد و به همین خاطر یکی از امن‌ترین خطوط هوایی در جهان برشمرده می‌شود.

۳. هلند

هلند از نظر سیستم حمل ونقل در رتبه سوم کشورهای جهان قرار می گیرد و از جمله برترین کشورهای جهان از نظر زیرساخت های زمینی و بندری است. حمل ونقل عمومی در هلند از طریق مترو، اتوبوس، تراموا، قایق و مهم تر از همه دوچرخه صورت می گیرد. قایق های آمستردام با هزینه بسیار مناسبی مسافران و موتور سواران را به مقصد می رسانند. مترو، سریعترین وسیله ی حمل ونقل عمومی در این شهر به شمار می رود که از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است.  هلند به دلیل دارا بودن شبکه گسترده ای از کانال های آبی، رتبه اول برای کیفیت زیرساخت بندری را در دنیا به خود اختصاص داده است.

۴. سوئیس

سوئیس یکی از محبوب ترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی شناخته شده است. سیستم حمل ونقل در این کشور بسیار پیشرفته است به طوری که بسیاری از شهروندان از سیستم حمل ونقل عمومی استفاده می کنند. از جمله مهم ترین وسایل حمل ونقل در این کشور می توان به اتوبوس، قطار، قایق، مترو و تراموا اشاره کرد. کشور سوئیس از نظر کیفیت زیرساخت های خط آهن و تراکم راه آهن، به ترتیب رتبه دوم و پنجم جهانی را از آن خود کرده است. کیفیت زیرساخت های حمل ونقل عمومی این کشور نیز باعث جذب تعداد زیادی از مسافران به این کشور شده است.

۵. آلمان

علاوه بر سیستم بسیار پیشرفته حمل ونقل در کشور آلمان، تراکم خطوط راه آهن و جاده‌های هموار، کیفیت خط آهن و زیرساخت های بندری و همچنین کارآمدی حمل ونقل زمینی این کشور، باعث شده است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به این کشور سفر کنند. حمل ونقل در کشور آلمان به قدری پیشرفته و منسجم است که مردم این کشور بیشتر از حمل ونقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو، تاکسی و تراموا برای داخل شهر استفاده و اغلب از خودروهای شخصی اجتناب می‌کنند چرا که دسترسی به تمامی مسیرهای درون شهری از طریق حمل و نقل عمومی میسر است.

کد خبر 366667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.