توجه به شفافیت مالی در بودجه شهرداری تهران‌

شهردار تهران گفت: شفافیت مالی، اتخاذ رویکرد منابع مالی قابل تحقق، تاکید بر انضباط مالی در بودجه، پیش‌بینی ساز و کار لازم برای تحقق بودجه و استفاده از ابزارهای تأمین مالی رویکردهای بودجه سال ۹۸ را تشکیل می‌دهند.

به گزازش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی صبح امروز (یکشنبه‌) با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران درباره لایحه بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: تلاش کردیم که لایحه بودجه سال ۹۸ پیش از ارائه به هیئت رییسه شورای شهر با تاثیرپذیری درست از وضعیت موجود تدوین شود.

وی رکود حاکم بر مسکن، افزایش نرخ تورم و ارز و عدم انجام برخی تعهدات به شهرداری در حوزه خدمات و حمل و نقل را از جمله عوامل کاهش درآمد شهرداری تهران دانست و افزود: کاهش حداکثری اعتبارات برای هزینه‌های غیر ضرور و غیر مرتبط، پیش‌بینی اعتبارات لازم برای تملک دارایی و سرمایه‌ای و همچنین اولویت بندی پروژه‌های عمرانی از جمله اولویت‌های بودجه است.

شهردار تهران اضافه کرد: توجه به پروژه‌های نیمه تمام و محیط زیستی، مطالعات اجتماعی، پیش‌بینی اعتبارات حل معضل بافت فرسوده، توجه به ایمنی و توجه به زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی به خصوص ریلی نیز در بودجه سال ۹۸ مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال آینده بودجه عمومی ۹ درصد افزایش خواهد داشت تصریح کرد: در لایحه بودجه شاهد رشد هشت درصدی هزینه‌ها، سه درصدی رشد تملک، ۹ درصدی رشد تملک مالی و ۱۱ درصدی رشد بودجه شرکت‌ها هستیم.

حناچی با بیان اینکه شفافیت مالی در بودجه مورد توجه بوده است ادامه داد: اتخاذ رویکرد منابع مالی قابل تحقق، تاکید بر انضباط مالی در بودجه، پیش‌بینی ساز و کار لازم برای تحقق بودجه و استفاده از ابزارهای تأمین مالی، رویکردهای بودجه سال ۹۸ را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل عمومی و ریلی شاهد افزایش بودجه هستیم تا بتوانیم وضعیت آلودگی و ترافیک را بهبود بخشیم.

کد خبر 366570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.