مردان در جلسات مربوط به بانوان شرکت نمی‌کنند

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان از حضور کمرنگ مردان در جلسات مربوط به بانوان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن ظهر امروز (شنبه) در همایش زنان محور مقاومت و توسعه اظهارکرد: در جلسات مربوط به زنان متأسفانه تعدادانگشت شماری از آقایان شرکت می‌کنند در حالی که وقتی خواسته‌ها و توانمندی‌های زنان را بیان می‌کنیم باید این جلسات مشترک باشد.

وی با اشاره به تغییر وضعیت حقوقی و اجتماعی زنان از زمان مشروطه تا به امروز گفت: زنان تا به حال مشارکت زیادی در عرصه‌های مختلف اعم از سرنگونی دولت پهلوی و پس از آن دفاع مقدس و بعد از آن صحنه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته است.

رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر اصفهان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی زنان را به خیابان‌ها آورد، تصریح کرد: زنان بعد از انقلاب اسلامی به مبارزان و فعالان سیاسی و اجتماعی موثری تبدیل شدند همچنان که امام خمینی (ره) فرمود زنان باید برای ساختن جامعه فردا مشارکت کنند.

روشن در خصوص آمار شهدا و جانبازان زن اظهار کرد: تعداد شهدای زن کل کشور شش هزارو ۴۲۸ نفر بوده است همچنین تعداد جانبازان جنگ از زنان پنج هزارو ۷۳۵ نفر بوده که سه هزارو ۷۵ نفر آن‌ها جانباز بالای ۲۵ درصد بوده‌اند، همچنین ۱۷۱ اسیر زن و ۲۲هزارو ۷۰۸ امداد گر زن داشتیم که بیش از دوهزار نفر آن‌ها پزشک بودند اما متأسفانه هیچوقت نامی از اینها برده نشد و حتی آن‌ها از وجود یک آسایشگاه زنان هم محروم هستند.

وی با اشاره به وجود کوتاهی‌های بسیار در حوزه زنان افزود: نابرابری‌های ببسیاری در حوزه زنان وجود داشته اما زنان در بحث تسهیلات و اشتغال رشد بسیاری داشته‌اند اما همواره نگرش‌ها و دیدگاه‌های جامعه بر نابرابری جنسیتی است و برای فاعق آمدن بر این نابرابری جنسیتی باید از منابع انسانی خود استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه انصافاً قوانین خوبی برای حمایت از زنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع مهم است که چقدر این قوانین در جامعه اجرایی شده است و خوشبختانه در سال‌های اخیر روند فزاینده و رو به رشد زنان در جایگاه‌های تصمیم‌گیری روند خوبی بوده اما کافی نبوده است.

وی با تأکید بر ارتباط ویژه توسعه و رفع نابرابری‌های جنسیتی گفت: این ارتباط دوسویه از جهات مختلفی اعم از مشارکت اجتماعی زنان است و آنچه در آمارها آمده اینکه درنابرابری جنسیتی در ایران متأسفانه در رتبه ۱۴۰ جهان هستیم که رتبه قابل قبولی برای ایران نیست.

روشن در خصوص تکالیف شورای شهر برای رفع نابرابری جنسیتی افزود: در ماده ۱۰۱ قانون برنامه توسعه ششم توجه به ضرورت عدالت جنسیتی عنوان شده است، بر این اساس در برنامه‌های شهرداری به آن توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به موارد شهر دوستدار کودک و خانواده، حمایت از جوانان خلاق، حمایت از تشکل‌های مردمی و تقویت ساختار زنان و خانواده و حمایت از فضاهای ورزشی و پارک‌های بانوان و ایجاد بازارهای صنایع دستی و طراحی مبلمان شهری متناسب با نیازهای گروه‌های مختلف از جمله زنان همواره سعی در افزایش عدالت جنسیتی و نشاط افزایی شهروندان اصفهان را در دستور کار داشته‌ایم.

کد خبر 366487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.