مردم اصفهان در جشنواره فجر امسال دغدغه ترافیک و پارکینگ ندارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین تصمیم برای رفاه مردم و برای اینکه مخاطبان بتوانند در فضای بهتر و راحت‌تری از جشنواره فیلم فجر بهره ببرند، انتخاب مکانی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر بود که در آن مردم دغدغه ترافیک و پارکینگ نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد علی انصاری بعد از ظهر امروز (جمع) در آیین افتتاحیه نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در اصفهان با بیان اینکه رهبران انقلاب‌های سیاسی در اغلب موارد به خصوص در اولین سخنرانی‌ها بیشتر پیرامون مسائل سیاسی صحبت می‌کنند، اظهار کرد: اما امام خمینی (ره) در اولین روز سخنرانی در میان ملت ایران به فرهنگ و هنر تاکید ویژه‌ای داشتند.

وی ادامه داد: شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند که امام (ره) با سینما مخالفت کند، اما جمله تاریخی ایشان در اولین سخنرانی بعد از ۱۵ سال دوری از کشور و در طوفان حوادث انقلاب و با آن همه درگیری‌ها و مشکلات این بود که "ما با سینما مخالف نیستم، ما با فحشا مخالفیم" و این کلام ایشان تبدیل به یک کلام تاریخی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: امام خمینی (ره) در روزهای بعد از ورود به کشور به خصوص در سال‌های اول، در زمان و مکان‌های مختلفی راجع به سینما، تلویزیون و رادیو نظر دادند چرا که ایشان سینما و مطبوعات را جلوه‌گر تمدن می‌دانستند.

امام خمینی (ره) مانع فروپاشی و انحراف سینما در دوران پس از انقلاب شد

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) پس از انقلاب مانع فروپاشی و انحراف سینما شد، گفت: ایشان با تدبیری که داشتند سینما را به عنوان ظرفیت آموزشی که باید از آن نهایت استفاده را برد معرفی کردند.

حجت‌الاسلام انصاری با تاکید بر اینکه سینما در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب، با همه فراز و نشیب‌ها و دشواری‌ها و مشکلات، به ندای امام (ره) لبیک گفت. هر چند هنوز کارهای نشده بسیار است و فیلم نیز همچون بسیاری موارد دیگر با مشکلات بسیاری مواجه است، اما فیلم در هر نوع و قالبی خدمات زیادی به انقلاب و کشور ارائه کرده است.

وی افزود: امسال سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است و هر سال توانسته این جشن بزرگ سینمای بزرگ ایران، با تمام فراز و نشیب‌ها، اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان این افتخار را دارد که از همان سال آغاز جشنواره استانی فیلم فجر، به مردم فرهنگ دوست اصفهان خدمت‌رسانی کند ادامه داد: سال گذشته نیز جشنواره به خوبی برگزار شد. امسال هم تمام تلاش را خواهیم کرد که برای خدمت به مردم و برای اینکه آثار هنرمندان بهتر دیده شود، فعالیت‌های بهتر و قدرتمندتری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در راستای پیشرفت برگزاری جشنواره فیلم فجر، امسال تصمیم بر آن شد که کار برگزاری این حرکت ارزشمند را به بخش خصوصی واگذار کنیم و خود اهالی سینما و بخش خصوصی روند برگزاری جشنواره را برعهده گرفتند.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: بهترین تصمیم برای رفاه مردم و برای اینکه مخاطبان بتوانند در فضای بهتر و راحت‌تری از جشنواره فیلم فجر بهره ببرند، انتخاب مکانی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر بود که در آن مردم دغدغه ترافیک و پارکینگ نداشته باشند.

بخش خصوصی و هنرمندان، اجرای جشنواره فجر امسال اصفهان را عهده‌دار شدند

وی با بیان اینکه اکران همه فیلم‌های جشنواره فجر امسال در دستور کار مسئولان اصفهان بود، تصریح کرد: در حالیکه سال گذشته مشکلات زیادی برای فراهم کردن آثار جشنواره داشتیم امسال تمامی ۲۲ فیلم بخش اصلی جشنواره فیلم فجر را به علاوه دو اثر دیگر اکران می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دیروز اولین حرکت رسمی در آغاز کار جشنواره فجر در اصفهان با حضور در گلزار شهدای اصفهان کلید خورد، افزود: در روزهای قبل از آن نیزمسئولان ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهانبرنامه‌ای در آسایشگاه جانبازان داشتند و از آن‌ها دعوت کردند تا در جشنواره حضور پیدا کنند و آثار را ببینند.

کد خبر 366366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.