بستن بودجه کشور با نفت ابزاری برای دشمن برای تحریم بود

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: در حوزه اقتصادی و معیشتی گرفتار مشکلات زیادی هستیم که بخشی از آن به ساختار اقتصادی معیوب تک محصولی و متکی بر درآمد نفت بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: در طول این ۴۰ سال انقلاب در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و پژوهشی و فن‌آوری پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی در تراز بالایی قرار دارد تصریح کرد: ملت ما الگو و الهام‌بخش و تأثیر گذار در بین ملل جهان شده است و امروز در برابر افکار عمومی دنیا سربلند است و در تمام حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد.

امام جمعه گلپایگان گفت: در حوزه اقتصادی و معیشتی گرفتار مشکلات زیادی هستیم که بخشی از آن به ساختار اقتصادی معیوب که ساختار اقتصادی تک محصولی و متکی بر درآمد نفت بود برمی‌گردد.

وی افزود: بودجه کشور بر اساس نفت بسته می‌شد که یک آسیب بود. مخصوصأ یک ابزاری برای تهدید دشمن علیه ملت شده بود که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید راه‌های جدید را برای درآمد کشور در نظر بگیریم و تمام اتکای کشور نباید متکی به پول نفت باشد که اهرم دست دشمن قرار گیرد.

کرامتی گفت: دشمنان برای این که ما را تحت فشار قرار دهند به اوپک و کشورهایی که خریدار گاز ما هستند با زورگویی فشار وارد می‌کردند واین به اهرمی برای تحریم اقتصادی کشور ما تبدیل شده بود.

وی با بیان این‌که پیچ اقتصاد گاز و نفت در دست ما است ما باید به این قابلیت برسیم که هر موقع اراده کنیم بتوانیم قیمت نفت را افزایش دهیم، افزود: کنترل نفت باید دست ما باشد البته پس از پیروزی انقلاب اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: ما فرار مالیاتی داریم و سهم ما از صادرات کم است. بخش های مختلف درآمدزا که می‌تواند برای اقتصاد نظام مفید باشد اندک است که سیاستگذاری مناسب و همت بلند می‌خواهد. نیاز به مبارزه جدی با فساد و قاچاق کالا است تا سیستم اقتصادی کارآمد و سالم را ایجاد کند و دغدغه معیشتی را برطرف کند. یک سیستم اقتصادی که زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه باشد.

وی گفت: دشمن با خباثت و تلاش مضاعف در سال‌های گذشته در برابر نظام ایستاد تا جمهوری اسلامی را به زانو درآورد و مردم را در مقابل مسؤولان قرار دهد، اما ملت ایران با بیداری و با الگو قرار دادن عاشورا و شعب‌ابیطالب مقاومت کردند و توطئه دشمنان را خنثی شد.

کرامتی با اشاره به این‌ که امسال بعض‌ مکرر دشمن بر ملت ما با تحریم پیاده شد، اما خودش دچار مشکلات شده است گفت: قیام و حرکت امام یک مشاهبت‌های بی‌نظیری با نهضت پیامبر(ص) دارد.

وی اظهار کرد: امام با افشاگری که نسبت به کاپیتولاسیون داشت تبعیدش و خلع لباسش کردند، اما به یاری خدا امام با شکوه و عزت به میهن بازگشت. برگ برنده امام در این مبارزه سخت و نفس‌گیر ایمان به خدا و درک درست از شرایط زمانه و عمل به تکلیف الهی و استقامت و پایداری بود.

کد خبر 366350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.