حوادث روز اول مهمانی زاینده‌رود/ آخرین خبر از منشاء بوی بد تهران

گزارش حوادث نخستین روز میزبانی اصفهانی‌ها از زاینده‌رود، آخرین اخبار از سرنوشت بوی بد تهران و آخرین جزییات از خسارات بارندگی‌های اخیر در ۲۰ استان کشور را در بسته خبری اجتماعی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن گلابی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت:در ساعت ۱۷ و ۴۳ دقیقه امروز خودروی زانتیا به داخل زاینده رود در منطقه ناژوان سقوط کرد که تمام سرنشینان آن نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: همچنین در  منطقه پل آذر اصفهان نیز شاهد لیز خوردن و فرو رفتن چندین نفر در آب زاینده رود بودیم که همان لحظه با کمک نیروهای امدادی از آب خارج شدند.

 مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: امروز همچنین در میدان انقلاب نیز  افرادی در محاصره آب گرفتار شدند که با کمک نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی اصفهان نجات یافتند.

ماجرای منشاء بوی بد در تهران به کجا رسید؟

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص بوی نامطبوع در مناطق تهران گفت: آنچه اقدام علمی بود صورت گرفت. پژوهش‌ها نشان می‌دهد در منطقه یافت‌آباد SO۲ نسبت به سایر مناطق افزایش داشته که این مورد نشان می‌دهد ترکیب این بو از سولفور است.

وی افزود: نسبت دادن این بو به مواد شیمیایی بیشتر بوده و شاید حتی ریزش بطری ۲۲۰ لیتری از نوعی ماده شیمیایی بتواند در سطح یک شهر بوی نامطبوع ایجاد کند.

استاندار تهران اضافه کرد: بوی نامطبوع حدفاصل مرقد امام خمینی تا فرودگاه امام خمینی(ره) به دلیل این است که در بخش شمالی این اتوبان کشتارگاه‌ها و گاوداری‌ها وجود دارند که پساب آنها وارد محیط زیست می‌شود. همچنین کارخانجات لبنی، چرم‌سازی و... می‌توانند دلیل ایجاد بوهای نامطبوع در این حدفاصل باشند.

محسنی افزود: برای بررسی منشأ اصلی این بو ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شده که ۵۰ درصد آن اکنون اختصاص یافته است.

آخرین جزییات از وقوع سیل و کولاک در ۲۰ استان

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات در ارتباط با وقوع سیل و کولاک در کشور، اظهار کرد: طی دو روز گذشته ۲۰ استان یزد، مازندران، لرستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، قزوین، فارس، سمنان، زنجان، خوزستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، اردبیل، البرز، ایلام، آذربایجان غربی و شرقی درگیر سیل، طوفان، برف و کولاک شده است.

وی افزود: بیش از ۷۵۰۰ نفر امدادرسانی شده و یک هزار حادثه‌دیده نیز اسکان اضطراری یافتند. همچنین بیش از ۲۲ مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۲۱۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: ۴۵۳ خودروی گرفتار در برف و ۱۴ دستگاه خودروی گرفتار در مسیر سیلاب تا کنون رهاسازی شده و توزیع اقلام امدادی میان حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

برطرف کردن اختلال کد دستوری «بسته حمایتی»

معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به اینکه کدهای دستوری اعلام شده برای پیگیری بسته حمایتی بیمه شدگان تأمین اجتماعی برای دارندگان خط‌های اعتباری رایتل و ایرانسل عمل نمی‌کند گفت: این عیب قابل بررسی و اصلاح است و آن را رفع می‌کنیم.

پولشویی در سایت‌های قمار

رییس مرکز مبارزه با جرایم مالی و سازمان یافته پلیس فتا از افزایش ۸۵ درصدی جرایم سایبری در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با ایجاد رمزهای یک‌بار مصرف کارت‌های بانکی از جرایم خرید و فروش اطلاعات حساب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 366215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.