نگاه نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مثبت است

نطنز-عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رویکرد مجلس شورای اسلامی نسبت به رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مثبت است.

مرتضی صفاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز با اشاره به رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اظهار کرد: سعید نمکی مدتی در سازمان برنامه و بودجه فعالیت داشته و مسائل اعتباری و مشکلات مالی حوزه سلامت را به خوبی ارزیابی کرده است، بنابراین می‌تواند کمبودها و مشکلات اعتباری این حوزه را مدیریت و جبران کند. 

وی افزود: در بین مقامات و مدیران حوزه سلامت، دکتر نمکی گزینه مناسبی برای وزارت بهداشت محسوب می‌شود چرا که سابقه و تجربه زیاد در حوزه بهداشت و درمان کشور از سالیان دور دارد. 

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: نمکی فعالیت خود در حوزه سلامت را در اوایل دهه ٦٠ از مدیریت جهاد سازندگی و سپس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز آغاز کرده و پس از آن در ارکان مختلف حوزه سلامت رشد کاری کرده است و لذا با مسائل مختلف و ساختار حوزه سلامت آشنایی کامل دارد. 

وی با بیان اینکه نمکی در اداره طرح تحول سلامت نیز همکاری نزدیک داشته است تصریح کرد: ایشان در سال‌های اخیر ارتباط و همکاری نزدیکی با دکتر هاشمی در پیشبرد طرح تحول سلامت داشت و در حال حاضر نیز به این موضوع اشراف و آگاهی کافی دارد از طرفی مشکلات طرح را احصا کرده و می‌تواند در تداوم و ارتقاء طرح تحول سلامت موثر عمل کند.

صفاری با اشاره به توانمندی‌های این وزیر پیشنهادی در حوزه اقتصادی و بودجه‌ای حوزه سلامت عنوان کرد: نمکی مدتی در سازمان برنامه و بودجه فعالیت و مدیریت داشته و مسائل اعتباری و مشکلات مالی حوزه سلامت را نیز به خوبی ارزیابی کرده است، بنابراین می‌تواند کمبودها و مشکلات اعتباری این حوزه را مدیریت و جبران کند. 

وی تاکید کرد: رویکرد مجلس شورای اسلامی به وی مثبت است و اطمینان داریم با استقبال نمایندگان و کسب شمار زیادی از آرا، اعتماد مجلس را اخذ خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، دوشنبه هفته آینده برای تعیین وزیر پیشنهادی در مجلس رای گیری خواهد شد.

کد خبر 366129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.