افزایش قاچاق دام زنده در کشور

مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت: نظارت شدیدی بر قاچاق دام زنده در حال انجام است حتی نقل و انتقال دام از استان‌ها به یکدیگر هم در حال کنترل شدن است.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص قیمت گوشت در شهرها و استان‌های کشور اظهار کرد: در گذشته در بحث گوشت اتفاقاتی افتاده که ماحصل آن در اتفاقات جدید نمود کرده است.

وی با تاکید بر قاچاق دام زنده در خصوص دلایل گرانی قیمت گوشت افزود: به لحاظ افزایش قیمت دلار کاهش ارزش پول ملی را داشتیم که به همین دلیل برای کشورهای همسایه دام تولیدی کشور ما بسیار ارزان قیمت درآمد و بخش زیادی از دام در مرزهای کشور در حال قاچاق شدن است و این کمبود را ایجاد کرده است.

اسفنانی بخشی از این کمبود را مربوط به خشکسالی دانست و تصریح کرد: تولید دام کاهش پیدا کرد و در نهایت افزایش نهاده‌های دامی هم در این روند افزایش قیمت بی‌تاثیر نبوده است.

مدیرکل تعزیرات استان تهران با اشاره به لحاظ شدن تمهیداتی برای واردات گفت: واردات گوشت گرم در مدت اخیر از آسیای میانه انجام می‌شد که با توجه به شروع فصل سرما در کشورهای مذکور تولیدات دامی کاهش یافت و در حال حاضر تامین گوشت از کشورهای با فاصله دورتر مانند استرالیا انجام می‌شود و بخشی از گرانی گوشت به این دلیل است.

اسفنانی با بیان اینکه روزانه مقادیر قابل توجهی گوشت تازه گوسفندی به کشور وارد می‌شود، اظهار کرد: ممکن است در برخی مواقع عدالت توزیعی در این بخش لحاظ نشود اما تعزیرات در تهران و تمام استان‌ها بر توزیع گوشت نظارت دارند و تصمیم جدیدی مبنی بر خرید و وارد کردن بخش قابل توجهی دام زنده گرفته شده که اگر این اتفاق بیفتد قطعاً وضعیت بهتری در این موضوع خواهیم داشت که به نوعی قاچاق دام و خارج کردن دام از کشور جبران می‌شود.

وی با اشاره به نظارت شدید بر بحث قاچاق افزود: اقدامات خوبی برای قطع قاچاق دام انجام شده حتی نقل و انتقال دام از استان‌ها به یکدیگر هم در حال کنترل شدن است و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در روزهای آینده شاهد کاهش و تثبیت قیمت گوشت در کشور باشیم.

کد خبر 366007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.