کوهنوردی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان نیست

رییس فدراسیون کوهموردی گفت: نمی‌توانم به ورزشکار بگویم به دلیل نبود اعتبار نباید در مسابقات شرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی در مجمع سالانه هیئت کوهنوردی استان اصفهان اظهار کرد: توقعی که جامعه برای ورزشکاران ایجاد کرده است باعث کند شدن روند پیشرفت هیئت ها و ورزش میشود. رئیس هیئت کوهنوردی دریافتی از هیئت ندارد و فدراسیون بخش‌هایی از هیئت را محدود کرد تا بخش خصوصی نیز در این رشته به فعالیت بپردازد و درآمد زایی کند تا نیاز به منابع مالی نداشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات هیئت گفت: هیئت در دل های زیادی دارد و مجمع جای مناسبی برای صحبت کردن است، اما هیچ کدام از این مسائل دلیل برای کار نکردن و انجام ندادن وظایف فدراسیون نیست. ما در طول یک سال بی نهایت مسابقه برگزار کردیم اما باتوجه به تغییر شرایط اقتصادی شرایط سخت تر شد اما تا پایان امسال تلاش کردیم تمام برنامه ها را اجرا کنیم.

رییس فدراسیون کوهنوردی با بیان این که فدراسیون کوهنوردی دو محور آموزش و استعدادیابی را به هیئت ها ابلاغ کردیم، افزود: باید نقاط قوت و ضعف استان اصفهان را در نظر بگیریم. وظیفه هیئت انجام فعالیت های تشریفاتی برای انجام صحیح رویداد های یک رشته است. استان اصفهان در زمینه آموزش موفق بوده است و هیئت استان اصفهان در رده سوم آموزش کشور است.

زارعی در خصوص عملکرد هیئت کوهنوردی استان اصفهان تصریح کرد: هیئت کوهنوردی استان اصفهان در آموزش در رده سوم قرار دارد. 31 آیتم در انتخاب هیئت‌های برتر دخیل است. با توجه به گفته هیئت ها  که فکر میکنند همه امکانات در تهران فراهم است، تهران هیچ سالی از 3 هیئت برتر نبوده است، اما هیئت هایی مانند زنجان، خراسان رضوی، قزوین و... هیئت‌های برتر بوده‌اند.. دوسال فدراسیون کوهنوردی در کل کشور از فدراسیون های برتر آموزشی بوده است.

وی افزود: خروجی هیئت‌ها باید واقع بینانه باشد. هیئت کوهنوردی استان اصفهان در سال‌های اخیر دست خوش تغییرات بسیاری شده است. مدیر باید صد در صد نسبت به رشته خود آگاهی داشته باشد. اوضاع اقتصادی به گونه‌ای است که نهادها و ارگان‌های ارشد تمایل به جذب مدیرانی دارند که توانایی جذب منابع مالی دارند. کمبود منابع مالی باعث عدم عملکرد صحیح  مربیان و ورزشکاران می‌شود.

رییس فدراسیون کوهنوردی در خصوص بخش قهرمانی رشته کوهنوردی اظهار کرد: جامعه کوهنوردی سه دهه است که وارد بخش قهرمانی شده و ورزش نوپایی است به همین دلیل از الویت های اداره کل ورزش و جوانان نیست. تمام تلاشمان را میکنیم که امثال محمدرضا صفدریان و عماد بهشتی در مسابقات با خیال راحت و بدون دغدغه شرکت کنند. برای محمد رضا صفدریان در اعزام های شخصی اش مبلغی بالغ بر 80 میلیون تومان هزینه شده است. اما من نمیتوانم به ورزشکار بگویم به دلیل نبود اعتبار نباید در مسابقات شرکت کند.

زارعی افزود: روزی آرزوی ما بودن ورزشکارمان از 20 ورزشکار آخر بود اما امروزه برای جایگاه قهرمانانمان بر روی سکو اشک شوق می‌ریزیم. استان اصفهان استان فقیری نیست و ورزشکاران باید در اصفهان دیده شوند. مطمئنم در مسابقات آینده مدال می آوریم.

وی افزود: در 10 ماه گذشته 25 هزار مدرک از فدراسیون صادر شده است. امسال دیواره سنگ نوردی نطنز 100 میلیون تومان هزینه شده است. این که استان اصفهان را با این همه صنایع استان فقیری بدانیم اشتباه است. باید بدانید فدراسیون کوه نوردی زیر نظر 5 فدراسیون جهانی سنگنوردی داخل سالن، یخ نوردی، دو کوهستان، کوهنوردی با اسکی و یخنوردی) است. فدراسون آمادگی دارد در صورت قرار دادن فضای مناسب زیر ساخت های استان را افزایش دهد.

به گزارش ایمنا مجمع سالیانه هیئت کوهنوردی استان اصفهان، صبح امروز دوشنبه(8 بهمن ماه) در سرای ورزشکاران واقع در چهارراه تختی با حضور رییس فدراسیون و اعضای مجمع هیئت کوهنوردی برگزار شد.

کد خبر 365956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.