دلیگانی: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در کنار هم؛ مهمترین دستاورد انقلاب

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قرارگیری سه مبحث مهم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در کنار یکدیگر و اجرایی شدن همزمان آنها در یک نظام سیاسی، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی جمهوریت معنای خاصی برای مردم نداشت اظهار کرد: نوع حکومت جمهوری و مبانی آن با ظهور انقلاب اسلامی به مردم معرفی شد و خوشبختانه مورد استقبال مردم فهیم ایران قرار گرفت و مردم حاکمیت را به دست گرفتند.

وی افزود: میزان جمهوریتی که در حکومت ایران وجود دارد در هیچ نقطه ای از نظام های سیاسی جهان پیدا نمی شود و استقلال موجود در کشور که از انقلاب اسلامی نشات گرفته است از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است تا تعامل مسئولان و مردم موجب حفظ این استقلال در کشور شود.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به مردم ایران ارزش داد و باعث شد آنها قدر خود را بدانند و جایگاه واقعی یک انسان را پیدا کنند و این یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی آن است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران را از بند استعمار و استثمار کشورهای بیگانه که در نظام شاهنشاهی به شدت دیده می شد رها کرد و نجات داد.

کد خبر 365955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.