هیئت کوهنوردی را با ۲۶۰ میلیون تومان بدهی تحویل گرفتم

رییس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: متاسفانه زمانی به سمت ریاست هیئت استان رسیدم که دلار ۳ هزار تومانی به ۱۴ هزار تومان افزایش یافته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نصراصفهانی، در مجمع سالیانه هیئت کوهنوردی استان اصفهان با ارائه گزارشی از فعالبت‌های هیئت طی یک‌سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های انسانی استان اصفهان در کشور به عنوان یک کلانشهر، این استان جایگاه خوبی در رتبه‌بندی فدراسیون کوهنوردی دارد؛ اگر دور اصفهان را دیوار بکشید تمام ظرفیت‌ها، خصوصا ظرفیت‌های ورزشی در اصفهان وجود دارد.

وی افزود: امروز در برهه‌ای از زمان هستیم که متولدین دهه ۸۰ نیز پا به کوه  گذاشته‌اند. با توجه به کلان سیاست های بین المللی، دشمنان کمر بستهاند که در زمان ۴۰ سالگی انقلاب همه قشرها با مشکلات مالی مواجه باشند و جامعه ورزش نیز از این مشکلات بی نصیب نمانده است. اعتبار جامعه کوهنوردی بر اخلاق مداری است. مشکلاتی در هیئت کوهنوردی وجود دارد، اما در عین حال بیشترین آمار جامعه ورزش را هیئت کوهنوردی دارد. باتوجه به وجود کوه صفه در جوار استان این آمار همواره رو به افزایش است.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان در ادامه با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای انجام مکاتبات اداری و دیگر مسائل در این هیئت اظهار کرد: در حال حاظر در بخش مکاتبات اداری بالغ بر ۲ هزار نامه اداری داریم. در گذشته زیر ساخت مناسبی در هیئت نداشتیم اما امروز زیر ساختی آماده کرده ایم که در آینده ثمر خواهد داد. تعداد ۴۰۰حکم صعود در هیئت صادر شده است. همچنین بالغ بر صد گروه ورزشی، ۳۵ باشگاه ورزشی، ۱۱۸ نفر مربی آقا و ۳۸ نفر مربی خانم در حال حاظر در این رشته در استان اصفهان به فعالیت می پردازند. همچنین کسب رتبه دوم کشوری در زمینه آموزش نیز از دیگر دست آوردهای هیئت کوهنوردی استان اصفهان بوده است. هر هفته در کوه صفه آموزش رایگان به صورت مداوم وجود دارد. در برخی از شهرستان‌ها نیز در حال توسعه سرانه ورزشی هستیم.

نصر اصفهانی در ادامه با اشاره به مشکلات هیئت کوهنوردی استان اصفهان، گفت: متاسفانه زمانی به سمت ریاست هیئت استان رسیدم که نرخ دلار ۳ هزار تومانی به ۱۴ هزار تومان افزایش یافته بود. تجهیز تیم‌ها و صعودهای برون استانی و برون کشوری هزینه‌های بالایی دارد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه هایی مانند سقوط هواپیما و زلزله کرمانشاه اظهار کرد: امداد و نجات در طول مدت این دست از حوادث با کمک کوهنوردان انجام می شود. در سال جاری بیست مورد استقبال از قهرمانان از دیگر کارهای این هیئت بوده است همچنین اولین دوره داستعداد یابی کشور در رشته کوهنوردی در استان اصفهان برگزار شد. سالن شهید چمران نیز بیشترین وقت را برای کوهنوردی و سنگنوردی دارد و به صورت مداوم در حال تمرین برای کوهنوردی است.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان در خصوص زمان رسیدن به این سمت گفت: زمانی که به این سمت رسیدم یک حکم قضایی با ۲۶۰ میلیون تومان بدهی به دست من رسید و حساب هیئت استان بسته شده بود که در این حساب  مبلغ ۳۰ میلیون تومان وجود داشت. این شرایط سخت را با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان بدهی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: امسال در شورای شهر بهارستان ۲۰۰ میلیون تومان برای خانه کوهنوردی اعتبار لحاظ کردیم و ۷ هزار متر زمین به ورزش کوهنوردی اختصاص دادیم. همچنین۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای سال آینده لحاظ کردیم.

همچنین سیده ثمین توکلی مسئول امور مالی هیئت کوهنوردی در این مجمع با ارائه گزارش مالی این هیئت در یک سال گذشته تصریح کرد: در یک سال گذشته در آمد کلی هیئت کوهنوردی استان اصفهان مبلغ ۱۷۷۶ میلیون ریال و هزینه ها نیز همین رقم بوده است. وی در ادامه کارنامه مالی هیئت را به شرح زیر ارائه داد:

جمع کل درآمد ۱۷۷۶ میلیون ریال در سال شامل: ۱۲۲۶ میلیون ریال از طریق اجاره سالن ها، ۱۱۰ میلیون ریال از مراکز آموزشی، ۱۴۰ میلیون ریال از صدور احکام و ۳۰۰ میلیون ریال از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان دریافتی های هیئت کوهنوردی استان اصفهان بوده است.

هزینه ها در یک سال گذشته ۱۷۷۶ میلیون ریال است که شامل: هزینه های پرسنلی ۳۳۸ میلیون ریال، هزینه مسابقات داخلی و خارجی۲۷۷ میلیون ریال، هزینه های آموزشی ۷۱ میلیون ریال، هزینه اجاره اماکن ورزشی۲۴۳ میلیون ریال، هزینه های مصرفی ۱۰ میلیون ریال، هزینه های بخش اداری امور فرهنگی و... ۶۹۳ میلیارد ریال و انجمن ها و گروه های ورزشی ۱۴۴ میلیون ریال بوده است.

به گزارش ایمنا مجمع سالیانه هیئت کوهنوردی استان اصفهان، صبح امروز دوشنبه(۸ بهمن ماه) در سرای ورزشکاران واقع در چهارراه تختی با حضور رییس فدراسیون و اعضای مجمع هیئت کوهنوردی برگزار شد.

کد خبر 365940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.