دستیابی به هویت ملی واقعی؛ مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی

یک عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب(جمنا) گفت: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی آن تحول درونی و معنوی و تحولی است که با جاده، سد و پیشرفت های پزشکی متفاوت است و آن تحول عظیم، دستیابی ملت به هویت اصلی خود است.

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر را واضح و روشن دانست و اظهار کرد: دستاوردهای سیاسی و غیر سیاسی انقلاب اسلامی به میزانی است که لازم است در خصوص آن چندین جلد کتاب نگاشته شود؛ چرا که انقلاب تحولات بزرگی در سطح جامعه و سیاست کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: دستیابی به استقلال هویتی اهمیت فراوانی دارد که انقلاب اسلامی آن را برای مردم ایجاد کرد و این مهم ترین دستاوردی است که انقلاب تا کنون داشته است و هر نظام سیاسی که به این دستاورد برسد می تواند دستاوردهای مهم دیگری نیز به دست بیاورد؛ تنها دستاوردهای صوری و ظاهری کافی نیست.

رییس سابق شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی یک ایران واقعی شد و این بزرگترین فایده انقلاب برای مردم بوده  است و تمام حملات و تهاجمات نظامی و غیر نظامی که از ابتدا علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته، هدفی جز در انزوا قرار دادن این دستاورد مهم نداشته است.

دستاوردهای اجتماعی انقلاب قابل انکار نیست

چمران با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک کودتا نبوده، بلکه یک تحول سیاسی و اجتماعی عظیم در بطن جامعه بوده است، تصریح کرد: تغییر هویت درونی ملت از مهم ترین آثار انقلاب اسلامی است و زندگی مردم پس از انقلاب اسلامی به هویت و ماهیت اصلی خود بازگشته است.

وی ادامه داد: در نظام سابق خبری از هیچ گونه آزادی نبود، آزادی تنها لفظی و کمتر کسی قادر به مشاهده آن بود. گزینش و انتخابات که از مهم ترین مبانی آزادی است، در نظام شاهنشاهی وجود نداشت و تنها استبداد بر مردم حکومت می کرد. نظام سلطنتی یک نظام تحمیلی برای مردم ایران بود که خلاف مبانی حقوق بشر است.

چمران اضافه کرد: توزیع متناسب ثروت ملی یکی دیگر از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته محسوب می شود و این در حالی است که در نظام سابق توزیع متناسب ثروت ملی معنا و مفهومی نداشت و فاصله زیادی میان اقشار مختلف جامعه وجود داشت.

عضو شورای مرکزی حزب جمنا تاکید کرد: عده ای دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در زمینه‌های اجتماعی را نادیده می گیرند و سعی می کنند تا مردم نیز توجهی به آنها نداشته باشند، اما واقعیت این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی در مسائل اجتماعی و تحولات در بطن جامعه به هیچ وجه قابل انکار نیست.

کد خبر 365899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.