زیر گنبد کبود، قصه ها به سر رسید

یکی بود یکی نبود زیر گنبد کبود هفتمین روز از آخرین ماه‌های سال که مدارس بخاطرآلودگی هوا تعطیل شده بود کودکان و نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ درکنار کودکان قدیمی دهه ۶۰‌و ۷۰ با ذوق و شوق کودکانه خودشان به استقبال آقای حکایتی (بهرام شاه محمدلو) و احمداکبر پور آمده بودند.

به گزارش خبرنگارایمنا در پردیس سینمایی سیتی سنتر از برگزیدگان سومین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان اصفهان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد ، بهرام شاه محمدلو و احمد اکبرپور تقدیر و تشکر شد.

در این رویداد در کنار قصه‌های شیرینی که از زبان کودکان جاری شد و لبخند را به لبان بزرگتر ها آورد، حجت الاسلام محمدعلی انصاری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که نسل جدید را در سنین کودکی و نوجوانی علاقه‌مند به کتابخوانی می‌کند، برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان بوده که امیدواریم کودکان و نوجوان کتاب دوست اصفهانی از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببرند.

این برنامه سخنران کمتری داشت و بیشتر به کتاب‌ها اهمیت داده شد و قصه‌هایی که زیر سقف گنبد کبود به پرواز درآمدند تا کودکان بیشتری را با حال و هوای دنیای این یار مهربان آشنا کنند.

در حاشیه این برنامه احمداکبرپور در گفت و گو با خبرنگارایمنا با توجه به ادبیات کودک اظهار کرد: قطعاً هر نوع ادبیاتی تأثیر گذاراست هرچه پایه‌تر باشد برای کودکان اثر بیشتری دارد چرا که کودکان ذهن باز و آمادگی بیشتری دارند و هرچه روی پایه کار شود اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: ایران در کشورهای آسیایی تک است چه از نظر ادبیات کودک ، چه نویسندگی و چه تصویرگری حرف اول را می زند. و ادبیات کودک نسبت به ادبیات بزرگسال بسیار بهتر است.

در این مراسم از مربیان و اعضای برتر جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان، برگزیدگان نامه به نویسنده، برگزیدگان بخش فیلم موبایلی (معرفی کتاب)، کتابفروشی‌های فعال، داوران و اعضای ستاد استانی جام تقدیر صورت گرفت.

در میان شور و اشتیاق کودکان امروز نوای تیتراژ "خونه مادربزرگه" دهه ۶۰ و ۷۰ را به دوران کودکی خود برد و با آن هم خوانی کردند و به دوران خوش کودکی‌شان سفر کردند و در میان سرود، شادی‌ها و لبخندها و تقدیرها و تشکرها ، سومین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان اصفهان به کار خود پایان داد.

کد خبر 365880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.