نگرانی دشمنان از ترویج فرهنگ و ایثار شهادت است

خوانسار- امام جمعه خوانسار گفت: ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، این فرهنگ در میان مردم و ملت‌های مسلمان سرایت کرده و آن چیزی که دشمنان را ناراحت کرده همین فرهنگ و ایثار شهادت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، حجة الاسلام رسول خواجه کریمی امروز(دوشنبه) در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه بنا به وصیت شهدا و نگاه جانبازان و ایثارگران باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته شود، تصریح کرد: آنچه که جمهوری اسلامی را قوام داده و آینده نظام را تضمین می‌کند فرهنگ ایثار است و این فرهنگ ۴۰ سال سبب پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف شده است.

وی افزود: آن چه که ایثارگران از بنیاد شهید و نهادهای مسئول انتظار دارند خدمت رسانی به فرهنگ ایثار و شهادت است البته خانواده‌های ایثارگران و شهدا نیز به عنوان نمایندگان این حوزه به ترویج فرهنگ ایثار همت داشته باشند.

امام جمعه خوانسار با بیان این اینکه نهضت کربلا ریشه در فرهنگ ایثار دارد و این موضوع سبب ماندگاری این واقعه تاریخی پس از ۱۴۰۰ سال شده است، تأکید کرد: اگر در ترویج این فرهنگ کوتاهی شود اصل موضوع ایثار و شهادت به مرور زمان دچار چالش می‌شود.

وی افزود: ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، این فرهنگ در میان مردم و ملت‌های مسلمان سرایت کرده و آن چیزی که دشمنان را ناراحت کرده همین فرهنگ و ایثار شهادت است.

خواجه کریمی با اشاره به مشکلات کشور عراق و سوریه خاطرنشان کرد: عراق و سوریه سال‌ها است درگیر جنگ های مختلف بوده و به امریکا متکی هستند در حالی که اگر فرهنگ ایثار را سرلوحه خود قرار می‌دادند داعش در این کشورها جولان نمی داد.

وی تاکید کرد: فلسطینی‌ها زمانی که به عملیات استشهادی پرداختند بر صهیونیسم غلبه کردند و اکنون حزب الله و حماس نمایندگان این فرهنگ در آن سرزمین‌ها هستند.

 امام جمعه خوانسار با بیان این‌که وظیفه داریم در راستای  ترویج این فرهنگ قدم برداریم، گفت: یکی از مواردی که شهدا همواره پیگیر بودند، صبر و استقامت برای نظام جمهوری اسلامی است.

کد خبر 365878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.