بازداشت ۳ مسئول در البرز/ کودک ۷ ساله در برخورد با قطار جان باخت

جزئیات دستگیری سه مسئول در استان البرز، بخشش جوان قاتل پای چوبه دار، اظهارات سرپرست وزارت بهداشت در خصوص وضعیت بیماری‌های واگیردار و اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی را در بسته خبری اجتماعی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس کل دادگستری البرز از دستگیری دو نفر مدیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی و یک عضو شورای اسلامی شهر اشتهارد خبر داد.

احمد فاضلیان در این باره اظهار کرد: این افراد به اتهام اولیه خیانت در امانت دستگیر شدند.

وی گفت: موارد دیگر اتهامی نیز ممکن است وجود داشته باشد که در حال رسیدگی به پرونده هستیم.

پیش از این چند عضو شورا و شهردار سابق شهر اشتهارد هم با اتهام ارتشاء و اختلاس بازداشت شده بودند.

بخشش پای چوبه دار

جوان ۳۳ ساله‌ای که به جرم قتل عمد با حکم مراجع قضائی محکوم به قصاص نفس شده بود، پس از سال‌ها انتظار در سحرگاه روز جاری برای اجرای حکم قصاص در پای چوبه دار حاضر شد.

زندانی که به جرم قتل عمد در زندان بود، صبح امروز با رضایت شاکی از پای چوبه دار نجات یافت.

بر اسساس گزارش اداره کل زندان‌های گلستان، جوان ۳۳ ساله‌ای که به جرم قتل عمد با حکم مراجع قضائی محکوم به قصاص نفس شده بود، پس از سال‌ها انتظار در سحرگاه روز جاری برای اجرای حکم قصاص در پای چوبه دار حاضر شد.

در حالی که این جوان مرگ را در یک قدمی خود احساس می‌کرد، با تلاش و مداخله قضات، مدیر زندان گنبدکاووس، مددکاران و شورای حل اختلاف زندان، خانواده مقتول با صرف نظر کردن از اجرای حکم، امید به زندگی مجدد را در این جوان محکوم به قصاص، ایجاد کردند.

فتاح: تهدید آنهایی هستند که نان جمهوری اسلامی را می خورند و نمکدان می شکنند

سیدپرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی ( ره ) با یادآوری هشدار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید از دشمن حتی یک لحظه غافل شد، گفت: دشمن در حال حاضر در لهستان کمپین بین الملی تشکیل داده و عوامل بیرونی، داخلی و بین المللی خود را فعال کرده و به طور مداوم در تلاش برای ضربه زدن است.

وی با بیان اینکه باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم، افزود: دشمن هیچگاه از دشمنی خود علیه نظام جمهوری اسلامی دست برنداشته و بر نخواهد داشت این وظیفه همه ما است که همیشه هوشیار باشیم.

فتاح با تاکید بر اینکه هیچگاه از ناحیه نیازمندان و حاشیه نشینان گزند و آسیبی به جمهوری اسلامی نرسیده است، تصریح کرد: این قشر همیشه حامی جمهوری اسلامی و پایبند رهبری و ولایت فقیه بوده و در طول سالیان گذشته به خوبی این امر را نشان دادند.

۱۰ بهمن آخرین مهلت ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره مهلت ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی اظهار کرد: مهلت ثبت نام بر اساس صرفا سوابق تحصیلی برای بهمن ماه ۹۷ برای موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی و همچنین مراکز و آموزشگاه‌های پیام نور و بر اساس اطلاعیه ۲۵ دی ماه که بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است در تاریخ ۱۰ بهمن ماه چهارشنبه هفته جاری به پایان می‌رسد.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در ادامه تاکید کرد: از داوطلبین ثبت نام در موسسات مورد نظر درخواست می‌شود تا پایان روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه ۹۷ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

نمکی: سونامی بیماری‌های غیر واگیر در راه است

سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت در مراسم افتتاح همزمان ۷۵ مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در کشور به هزینه‌های بیماری‌های غیرواگیر اشاره کرد و گفت: خرج یک دوره شیمی درمانی در ارزان‌ترین شرایط معادل هزینه واکسیناسیون یک شهرک یا روستای بزرگ است.

وی با عنوان اینکه طوفان بیماری‌های غیرواگیر ما را به شدت درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروزی ما سرطان‌ها هستند.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: متأسفانه بار بیماری‌های غیرواگیر نتیجه تلنبار ندیدن‌های دیروز ماست که باعث شده امروز به سیاه چاله بعضی از این بیماری‌ها بیفتیم.

نمکی به امر آموزش به عنوان اولین گام در پیشگیری از سرطان‌ها اشاره و تصریح کرد: می‌بایست برای تغییر شیوه زندگی و همچنین تغییر در رژیم‌های غذایی نادرست، اقدامات قابل توجهی در زمینه آموزش مردم انجام داد.

جان باختن کودک ۷ ساله در برخورد با قطار در قزوین

پیمان نامدار، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: حدود ساعت ۱۲ ظهر امروز، یک کودک ۷ ساله به دلایل نامعلوم در راه آهن شهر شریفیه شهرستان البرز با قطار در حال حرکت برخورد کرد و جان باخت.

وی افزود: علت حادثه در دست بررسی است.

کد خبر 365835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.