بدون مشارکت نخبگان، به مدینه فاضله نمی‌رسیم

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: بدون بهره‌گیری از دانش و آگاهی نخبگان به مدینه فاضله نمی‌رسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (یکشنبه) در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان، تأکید کرد: ثروت حقیقی هر جامعه، نخبگان و دانشمندان آن هستند که می‌توانند با بهره‌گیری از دانش و آموخته‌های خود، دگروگونی‌های زیادی را در همه بخش‌ها ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: پیشینه کهن و درخشان ایران، ثروتی جاودانه از دانش، خردمندی را به دست ما رسانده که در جهان کم‌مانند است و باید از آن برای پیشرفت کشور بهره بگیریم.

فرماندار شهرضا ادامه داد: نباید تنها به گذشته درخشان خود ببالیم، بلکه باید دانش تازه‌ای بر اندوخته‌های پیشین بیفزاییم تا آیندگان نیز از دسترنج پدران خود در کسب دانش و فرهیختگی، بهره‌مند شوند.

رفیعی‌نژاد سستی در خواندن کتاب را یکی از بدترین نارسایی‌های فرهنگی برشمرد و افزود: بدون بهره‌گیری از دانش و آگاهی نخبگان به مدینه فاضله نمی‌رسیم، بنابراین باید تلاش کنیم تا در کشور بر شمار دانشمندان و افراد آشنا به فن‌آوری‌های نوین افزوده شود.

وی اظهار کرد: ثروت‌های طبیعی هر کشور ممکن است با جنگ یا بهره‌برداری بیش از اندازه از بین برود، اما هراندازه از دانش فرهیختگان و دانشمندان بهره‌برداری شود به رشته‌های تازه‌ای از دانش‌ دست پیدا می‌کنیم.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: شهروندان دانا، دانشمند، علاقه‌مند به خواندن کتاب و آشنا با واقعیت‌های زمانه از میراث گذشته به بهترین شیوه نگهداری و دست‌مایه ارزشمندی از فرهیختگی برای آیندگان برجا می‌گذارند.

رفیعی‌نژاد اضافه کرد: هنوز هم بسیاری از مردم به خوبی با دانشمندان گذشته ایرانی آشنایی ندارند که این، پیش‌آمدی ناگوار برای فرهنگ کشور به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به سرانه کتابخانه‌ای شهرضا، خاطرنشان کرد: این شهرستان با برخورداری از شش هزار و ۱۲۱ مترمربع زیربنای کتابخانه‌ای و امانت بیش از یکصد یک هزار جلد کتاب در سال در شمار برترین شهرستان‌های کشور در کتاب‌خوانی و گسترش فرهنگ آن است.

کد خبر 365808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.