شفافیت مالی یکی از افتخارات شورای شهر است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با تصویب شورای شهر اولین شهری بود که شرایط را برای دسترسی آزاد به اطلاعات بدون هیچ مانعی فراهم کرده تا شهروندان تمامی اطلاعات را از روی سایت شهرداری دیده و تحلیل کنند و مدیران شهرداری از انتقاد و راهنمایی آنان بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی نیا پیش از ظهر امروز (یکشنبه) ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز پیروزی انقلاب، با تاکید بر اینکه فعالیت‌های شهرداری توسط بودجه که تمامی درآمدها و هزینه‌ها را در بردارد هدایت و نظارت می‌شود اظهار کرد: بودجه شهرداری متعلق به همه شهروندان بوده و آنان حق نظارت بر نحوه هزینه آن را دارند به همین دلیل مدیران شهرداری باید به صورت دقیق کلیه برنامه های مالی و نحوه درآمد و هزینه‌ها را به صورت شفاف در اختیار مردم که صاحبان اصلی شهر هستند قرار دهند.

وی پخش زنده جلسات علنی شورای پنجم را از افتخارات این شورا دانست و تصریح کرد: شهرداری اصفهان با تصویب شورای شهر اولین شهری بود که شرایط را برای دسترسی آزاد به اطلاعات بدون هیچ مانعی فراهم کرده تا شهروندان تمامی اطلاعات را از روی سایت شهرداری دیده و تحلیل کنند و مدیران شهرداری از انتقاد و راهنمایی آنان بهره‌مند شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعضای شورای شهر منتخبان مردم هستند و از آن ها جهت اداره امور شهر وکالت دارند تا بر تمامی برنامه‌های مدیران نظارت کنند اضافه کرد: باید علاوه بر مسئولیت نظارت بر بودجه بر سهم یتیمان و مستمندان شهر نیز نظارت، انصاف و عدالت را رعایت کرده و تمامی برنامه‌ها به ویژه تصویب بودجه را براساس عدل و انصاف پایه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا درآمدهای شهرداری بر مبنای توان مالی و به اندازه استفاده از امکانات شهر برای همه اقشار و براساس عدالت از آن‌ها دریافت شده و تمامی هزینه ها در مناطق ۱۵ گانه شهرداری براساس حقوق شهروندی و براساس مناطق برنامه ریزی شود.

شریعتی‌نیا خاطرنشان کرد: شورای شهر، شهرداری را مکلف کرده تا در هر یک از مناطق شهری حداقل یک پروژه محرک توسعه، یک پروژه شاخص و یک پروژه بزرگ ارائه شود و شهرداران مناطق نیز بر این تصمیم هستند که با تمام توان و قدرت در اجرای این تصمیم شورای شهر را یاری کنند.

وی با بیان اینکه در بودجه امسال بر درآمدزایی شهرداران مناطق بدون اینکه بر اقشار کم درآمد شهر فشاری وارد شود تاکید شده است توضیح داد: لوایح و طرح‌هایی  که فشار اقتصادی برمردم وارد می کند تصویب نکرده و افزایش عوارض تنها در خصوص قشری که از کلیه امکانات شهروندی استفاده می‌کنند اعمال شده تا از این درآمد برای همه شهر و شهروندان استفاده شود.

کد خبر 365806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.