نمایشگاه صنعت سینما بستری برای رشد هنر هفتم

سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان گفت: نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان پتانسیل برگزاری سالانه و متمادی را داشته و نقطه روشنی برای دانشجویان رشته‌های هنری محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد قلمکاریان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهار کرد: هر دعوت و انقلابی تا در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست. یکی از تاثیر گذارترین هنرها در سراسر جهان سینما است و نمایشگاهی با موضوع صنعت سینما می‌تواند بستر را برای رشد در عرصه این هنر فراهم کند .

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در رابطه با صنعت سینما می‌تواند دانشجویان در رشته‌های هنری مانند فیلم‌سازی، تدوین، کارگردانی، تئاتر و بازیگری را در مسیر رشد و پیشرفت هدایت کند، زیرا دانشجویان با دستگاه‌ها و وسایل فیلمسازی آشنا خواهند شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر واحد شماره یک اصفهان با بیان اینکه جای خالی یک رویداد در قالب صنعت سینما در استان اصفهان احساس می‌شد گفت: با همت شهرداری، شورای اسلامی شهر و دیگر ارگان‌های اصفهان اولین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان در اسفند ماه برگزار خواهد شد. دانشگاه فرهنگ و هنر می‌تواند در حوزه های مختلف مانند پیچینگ و کارگاه‌های تخصصی به برگزار کنندگان نمایشگاه کمک کند.

قلمکاریان در ادامه افزود: در سینما اول باید محتوای مورد نیاز را به وجود آورد و پس از آن نیروهای ویژه‌ای تربیت کرد که تخصص سینما داشته باشند. در آخر به امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت یک اثر هنری نیاز است. این نمایشگاه می تواند تا حدودی این سه عنصر را به هم پیوند دهد.

وی در پاسخ به این سوال که رویداد های سینمایی مانند نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان تا چه میزان می‌تواند به دانشجویان کمک کند گفت: بسیاری از دانشجوایان هنر سینما به صورت گروهی یا فردی در  سینما فعالیت دارند. دانشجویانی که حال در ابتدای راه هستند و افق آینده شان را در ساخت فیلم می‌بینند به نوعی خودشان را در مسیر این نمایشگاه قرار می‌دهند، زیرا این رویداد می‌تواند کمک شایانی به دانشجویان کند. نمایشگاه صنعت سینما می‌تواند  امید بخشی، تعالی بخشی، پویایی و رشد را  برای  دانشجویان به ارمغان بیاورد.

سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگ و هنر در رشته‌های مختلف از جمله انیمیشن و کارگردانی حدود پنج هزار دانشجو را به جامعه تقدیم نموده است. حضور دانشجویان در این گونه رویدادها از اهمیت بالایی برخوردار است. دانشگاه فرهنگ و هنر آمادگی دارد با تمام قوا به این رویداد کمک کند. امیدواریم نمایشگاه صنعت سینما تبدیل به یک رویداد سالیانه شده و هر سال نسبت به سال گذشته بهتر شود.

کد خبر 365790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.