قوه قضائیه زودتر لایحه "تامین امنیت زنان" را به مجلس بفرستد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بیش از دو سال است که شاهد سرگردانی "لایحه تامین امنیت زنان" هستیم. لایحه‌ای که مورد درخواست نیمی از جامعه است و به رغم مطالبه زنان هنوز در قوه قضائیه در مرحله بررسی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، طیبه سیاوشی امروز یکشنبه-۷ بهمن-در نطق میان دستور خود خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی فرهنگی می‌باید بر سه پایه اصلی و محکم استوار باشد که شامل: قطب مذهبی کشور و حوزه‌های علمیه، حاکمیت دولت، مجلس، قوه قضائیه و تمامی نهادهای حاکمیتی و سیاستگذاری و جامعه مدنی، دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه است. البته ذکر این نکته لازم است که این گفت‌وگوی فرهنگی نمی‌تواند دفعی صورت گیرد، بلکه باید آرام و بطور مستمر نتیجه مطلوب را از این مهم به دست آورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به چند نکته حائز اهمیت در این زمینه تصریح کرد: در ابتدای دوره مجلس دهم در نطق نخست خود اشاره کردم که احیای فرهنگ گفت‌وگو و تعامل صحیح افراد با یکدیگر در اجتماع، گفت‌وگو در تعاملات سازمان های دولتی با مردم و نیز با جامعه بین‌الملل، به ویژه باتوجه به شرایط موجود کشور و با هدف توسعه اقتصادی کشور از ضروریات معاصر است.

وی افزود: بیاییم گفت‌و گوهای فرهنگی و هنری را از بالاترین سطوح فرهیخته جامعه تا سطح آسیب‌دیدگان ترویج‌ دهیم؛ به زنان، جوانان، اقلیت‌های دینی فرصت گفت وگو در فضاهای عمومی کشور به ویژه رسانه اعتماد ملی بدهیم. تبادل تجربه‌ها در حین گفت و گو، تساهل و انسجام اجتماعی را شکل می‌دهد که امروزه برای احیای اعتماد ملی به آن نیازمند هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علیرغم اینکه مسائل و مشکلات عدیده اقتصادی را در سال ۹۷ شاهد بودیم، اما گفت‌وگوی فرهنگی به صورت حداقلی در تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پس از ۱۱ سال به همت فراکسیون زنان مجلس و در اولویت کار صحن علنی قرار گرفت و به همت اکثریت مجلس به تصویب رسید. کودکان به عنوان ضعیف ترین قشر این جامعه هستند که در صورت سرمایه‌گذاری بر روی آنها سعادت آینده این کشور را تضمین کرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در لایحه "تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی" نیز گفت‌وگوهایی میان حاکمیت، نهادهای مدنی، مذهبی، دانشگاهی انجام شد و این لایحه مورد تصویب کمیسیون حقوقی قرار گرفت.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بلاتکلیف ماندن طرح کودک همسری تأکید کرد: اگر چه این تلاش برای طیفی دیگر از کودکان این جامعه در اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی (کودک همسری) در حال حاضر بی نتیجه مانده و بازگشت به بخش پایانی ماده قانونی سال ۱۳۱۳ که دستخوش تغییر شده است صورت نگرفته است.

سیاوشی اضافه کرد: طی بیش از دو سال ورود به مجلس شورای اسلامی، شاهد سرگردانی "لایحه تامین امنیت زنان" هستیم، لایحه‌ای که مورد درخواست نیمی از جامعه است و به رغم مطالبه زنان هنوز در قوه قضائیه در حال بررسی است. امیدواریم این لایحه مانند لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان شامل اطاله بررسی نگردد و سریعتر تقدیم مجلس شود.

کد خبر 365776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.