اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ساماندهی پسماند در شهرهای کشور

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشورگفت: در سال جاری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش ساماندهی پسماند شهرها در کشور اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در نشست با شهرداران و بخشداران شهرستانهای گچساران و باشت افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور کار کردن در این شرایط از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی بیان کرد: از نظر احیاء اگر شورای شهر و شهردار بدانند که اگر همدلی، صمیمیت و هم افزایی نباشد هیچ کاری انجام نخواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: اگر می‌خواهید اعتماد مردم را جذب کنید که این یک مهم و ضروری است باید پای کار بیایید و در درون خودتان اعتماد و انسجام درونی وجود داشته باشد.

جمالی نژاد عنوان کرد: اولین اقدام برای توسعه شهری تعریف سند آمایش است که این شهر کجا قرار دارد و قرار است در آینده به کجا برسد.

وی گفت: تمام شهرهایی که در حال حاضر پیشرفت کردند دارای سند آمایش و تعریف کار بودند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطر نشان کرد: باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهر خود را شناسایی کنید تا بتوانید برای آنها برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید.

جمالی نژاد بیان کرد: دو شهرستان گچساران و باشت تاکنون به خوبی معرفی نشدند و چشم انداز آنها نیز هنوز ناشناخته است که در این راستا باید بتوانید در یک برنامه مشخص برای شهرستانهای خود یک برند را معرفی کنید.

وی افزود: برندی که متشکل از ظرفیت‌های خوب گردشگری، مذهبی، تاریخی، کشاورزی، طبیعت بوده و بتواند این دو شهرستان را به خوبی به کشور معرفی کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ادامه داد: دو شهرستان گچساران و باشت دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که می‌تواند با کارهای خلاقانه و ابتکارات جدید و همدلی و صمیمت یک رویکرد جدید را ایجاد کرد.

جمالی نژاد اضافه کرد: در کشور ما نظام شهری بیمار بوده و این باعث شده تا شهرهای کوچک خالی از سکنه شود و شهرهای بزرگ و کلان شهرها پر جمعیت شوند.

وی گفت: باید به شهرهای کوچک و روستاها توجه کرد زیرا اگر روستاها رشد پیدا کنند توسعه متوازن جمعیت را شاهد خواهیم بود. نباید در روستاهایی که با هزینه‌های بالا دارای زیر ساختهای آب، برق و گاز هستند خالی از سکنه شوند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشورتصریح کرد: اشتغال در روستاها یک امر بسیار مهم بوده و باید به مشاغل زود بازده دارای در آمد در روستاها بیشتر توجه شود.

جمالی نژاد بیان کرد:  مزایای شهرداران کشور بسیار پایین است که این موضوع نیاز به یک تدبیر دارد.

وی افزود: در سال جاری بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش ساماندهی پسماند شهرها در کشور اختصاص داده شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطر نشان کرد: با توجه به وجود   ۱۲۷۶ شهر در کشور تنها ۱۳ درصد قیر را امسال برای ما لحاظ کردند که بسیار کم بوده و حتی این میزان به ۱۱ درصد نیز رسید.

به گزارش ایسنا، با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  نشست فرمانداران و شهرداران، اعضای شورای شهر، بخشداران، دهیاران دو شهرستان گچساران و باشت در سالن فرمانداری دوگنبدان برگزارشد.

منبع : ایسنا

کد خبر 365644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.