استقلال کشور ما در دنیا عزتمندانه و بی‌نظیر است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: به برکت انقلاب روند رو به رشد علمی کشور به حدی پیشرفت داشته است که مراکز ارزیابی علمی بین‌المللی اعلام کردند که متوسط رشد علمی ایران از متوسط رشد علمی جهان ۱۴ برابر بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تسلیت ایام شهادت فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: به برکت انقلاب نهضت علمی در کشور آغاز شده است و طی این چهل سال گذشته روند روبه رشدی داشته است.

وی افزود: روند روبه رشد علمی کشور به حدی پیشرفت داشته است که مراکز ارزیابی علمی بین‌المللی اعلام کردند که متوسط رشد علمی ایران از متوسط رشد علمی جهان ۱۴ برابر بیشتر است، یعنی کشورهای آمریکایی و اروپایی و کشورهای پیشرو در علم و صنعت که امروز حرفی برای گفتن دارند رشد علمی آنان ۱۴ برابر کمتر از کشور ما است.

امام جمعه گلپایگان گفت: جامعه علمی ما با پیروزی انقلاب بیدار شد و رشد علمی در دانشگاه ها گسترش یافت، امروز در شرایطی هستیم که سرعت علمی کشور روز به روز بیشتر می‌شود و ماشین علمی حرکتش روبه به رشد است.

 وی تصریح کرد: به برکت انقلاب از خواب بیدار شدیم و جایگاه علمی خود را پیدا کردیم و توانایی‌ها خود را شناختیم و نسبت به این توانایی‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردیم، این یک پیروزی و شگفت عظیم در عرصه علمی است و نباید اجازه دهیم حرکت علمی تا ۳۰ آینده متوقف شود.

کرامتی افزود: اگر رشد علمی را حفظ کنیم تازه به آن اهداف و نقطه‌ای که اکنون کشورهای پیشرفته علمی هستند ما نیز قرار می‌گیریم، اگر رشد علمی متوقف شود غافله را باخته ایم.

وی گفت: تشویق مقام معظم رهبری نسبت به برپایی تولید علم و دانش جامعه را به این جا کشانده است، نگذارید در حوزه علم و فنآوری متوقف شویم، حرکت نکردن در جهت توسعه علمی از اهداف دشمنان است.

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: رشد حرکت علمی معنایش این است که نسبت به ظرفیت‌ها باور پیدا کنیم، ضرورت دارد که ما از تمام  دستاوردهای دانش بشری ولو غربی استفاده کنیم.

وی افزود: ما بیشترین تعاملات را با دنیا خواهیم داشت و ما از شاگردی کردن ننگ نداریم و اگر دانشمندان ما دانش را از دست غربی‌ها بگیرند و اگر دشمن ما هم باشند یاد گرفتن ننگ نیست و ننگ آن است که ما  خود را محصور کنیم، اما اگر برای همیشه به داشته‌های آنان توجه و اکتفا کنیم ننگ است.

کرامتی با اشاره به این‎که ما یک کشور دارای تمدن هستیم و دانشمندان بزرگی در طول تاریخ داشتیم، گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقاب هستیم دستاورد بزرگی مانند استقلال ارمغان انقلاب است که بی‌نظیر و عزتمندانه است.

وی گفت: ملت ایران قدر شکوه و عظمت خود را داشته باشد، ملت ایران می‌تواند الهام بخش و امید بخش برای سایر ملت‌ها باشد، استقلال عزتمندانه به این معنا است که رهبران و متولیان کشور برای مصالح ملی و منافع ملی و تصمیم می‌گیرند.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: امروز با افتخار در کل دنیا کشوری به مثابه جمهوری اسلامی که در تبیین سیاست‌های خارجی و اصول محوری مستقل باشد نیست، کشوری مانند جمهوری اسلامی با شجاعت، با منطق و با متکی به استقلال با وجدان بیدار و حقوق بشر نداریم.

وی با بیان این‌که کشور ما در حوزه سیاست خارجی نمونه است، گفت: طولانی ترین اعتصابات در کشور آمریکا در حال رخداد است و از درون در حال فروپاشی است تا جایی که بیش از یک میلیون کارمند آمریکایی به خیریه‌ها روی آوردند.

کد خبر 365623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.