کشور نیازمند برنامه با ثبات است

تیران-امام جمعه تیران‌وکرون گفت: کشور نیازمند برنامه با ثبات و متناسب با ظرفیت ها و توانمندی‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام  المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران  با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با پژوهشگران و شخصیت‌های علمی اظهارکرد: علم آموزی نیاز کشور است و باید تکنولوژی‌های روز دنیا را با شاگردی در جوامع مختلف آموخت.

وی افزود: علم آموزی از دنیای غرب و شرق اشکالی ندارد اما نباید همیشه شاگرد باشید بلکه باید این علم و دانش را فراگرفته و در کشور خودمان به عنوان یک فرصت برای توسعه و رشد ملی استفاده کنیم و علم فراگرفته شده تبدیل به ثروت شود.

امام جمعه تیران‌وکرون با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی و اخلاقی اسلام همه را به فراگیری علم‌و دانش توصیه کرده‌است، تصریح‌کرد: فراگیری علوم جدید و فناوری‌های نوین بسیار نیاز است و نباید خود را از فراگیری این علوم محروم سازیم اما در حوزه علوم انسانی و عقاید باید نسبت به منبع آموزش و بهره گیری مطلب توجه داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: در خصوص علوم انسانی و عقاید اخلاقی هر مرجعی برای فراگیری علوم مناسب نیست و باید از ظرفیت های مناسب و مکتب‌های صحیح استفاده کنیم و بهترین محل برای فراگیری علوم انسانی، مکتب اسلام و آموزه‌های اخلاقی دین است.

حجت الاسلام رشیدیان تدوین برنامه چشم انداز و با ثبات را از دیگر توصیه‌های رهبر انقلاب در این دیدار اعلام‌کرد و گفت: بدون برنامه موفق به تحقق اهداف نظام نخواهیم بود و باید برنامه منسجم و چشم انداز برای کشور تدوین و براساس آن پیش‌رفت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی کشور، خاطرنشان‌کرد: یکی از بخش‌های مهم برای سرمایه گذاری و تدوین برنامه با ثبات در کشور، توجه به ظرفیت‌های علمی است که اگر این ظرفیت‌ها تقویت و مورد استفاده قرار گیرد آنگاه  پیشرفت و اقتدار نظام تضمین خواهد شد.

وی با بیان‌اینکه نباید پیشرفت‌های کشور را دست کم‌گرفت، اظهارکرد: در طی ۴۰ سال گذشته کشور به علوم جدید دست یافته که در برخی از علوم رتبه برتر دنیا را داریم و وضعیت روبه پیشرفت و اعتلای ملی در عرصه بین المللی رقم خورده که از جمله آن راه اندازی نیروگاه های خورشیدی، علوم پزشکی،حوزه ارتش سایبری و سایر عرصه‌های علمی است.

حجت الاسلام رشیدیان بر تقویت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی نیز تاکید کرد و گفت: رهبر انقلاب نیز نسبت به این موضوع توصیه کرده اند و برای تقویت این مشارکت تسهیل شرایط و برخورد با متخلفین اقتصادی لازم است.

وی برخورد با متخلفین اقتصادی در این ایام را مورد توجه دانست و اذعان‌کرد: بازار سکه و ارز با برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی و قضایی و تصمیم‌گیری‌های دولت و مجلس آرام شد و وضعیت خوبی برای مدیریت کشور فراهم کرد که باید چنین وضعی همواره ادامه داشته باشد.

وی همچنین به شکست های پی‌درپی آمریکا اشاره‌کرد و گفت: آمریکا با رییس جمهوری ترامپ دیگر قدرت منطقه نیست و قادر به رهبری و مدیریت جوامع غربی هم نبوده و وضع نا بسمانی را در کشور خود و برای مردم کشورش ایجاد کرده است.

کد خبر 365621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.