از حضور ایران در فیتور تا بلیت‌های نیم میلیونی فجر

در آخرین روز هر هفته، خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری هفته‌ای که گذشت را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بررسی مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری هفته گذشته در ایران، به حضور ایران در یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان و دردسرهای اخیر رسانه ملی خواهیم پرداخت و همچنین نگاهی به حواشی برگزاری و بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر خواهیم داشت ...

حضور ایران در نمایشگاه گردشگری اسپانیا: روز چهارشنبه، سی و نهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری "فیتور" اسپانیا افتتاح شد. در این دوره از برگزاری نمایشگاه، ایران در قالب ۳۱ تورگردان، به نمایش ظرفیت‌های گردشگری کشور می‌پردازد. در حاشیه نخستین روز برگزاری فیتور، پادشاه و ملکه اسپانیا، به همراه رییس کنگره نمایندگان این کشور و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) از غرفه ایران در این نمایشگاه بازدید کردند. در این باره مونسان اعلام کرد که فلیپه ششم، پادشاه اسپانیا، برای سفر به ایران ابراز علاقه‌مندی کرده است.

همچنین در جریان برگزاری فیتور، علی اصغر مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از خبرنگاران و رسانه‌های خارجی خواست تا به ایران سفر و از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنند. او همچنین در گفت‌وگو با تلویزیون ملی اسپانیا، از مردم این کشور نیز برای سفر به ایران دعوت کرد و گفت: گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند، پس از بازگشت، تصویر دیگری غیر از آنچه از رسانه‌های مختلف شنیده‌اند از ایران خواهند داشت.

نمایشگاه آثار موزه‌ای ایران، اسفندماه در اسپانیا برگزار می‌شود: مونسان در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه سی و نهمین دوره نمایشگاه "فیتور" از برگزاری نمایشگاه آثار موزه‌ای ایران در اسپانیا خبر داد و اعلام کرد که این موضوع در نشست با رییس موزه باستان‌شناسی آلیکانته و نماینده فرهنگی استان آلیکانته اسپانیا مطرح شده است و بر این اساس و با تصویب هیئت دولت، ۱۹۶ شیء تاریخی ایران، اسفندماه  امسال در اسپانیا به نمایش گذاشته خواهد شد.

رشد آمارهای گردشگری سلامت در خوزستان: علی اصغر مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از درآمد ۱۳.۵ میلیون دلاری خوزستان در حوزه گردشگری سلامت در هفت ماه نخست سال خبر داد و اعلام کرد که روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار خارجی به بیمارستان‌های این استان مراجعه می‌کنند. مجموع درآمد سال گذشته خوزستان از گردشگری سلامت، ۱۷.۵ میلیون دلار بود.

انتظار برای تعطیلی نشریات در سال جاری: تابناک در گزارشی، با اشاره به افزایش سه برابری قیمت کاغذ از ابتدای سال جاری و عبور هر بند کاغذ تحریر اندونزی از ۳۰۰ هزار تومان، از انتظار برای افزایش سرعت تعطیلی نشریات خبر داده است. به نظر می‌رسد، راهکارهای مقطعی نظیر توزیع کاعذ یارانه‌ای نتوانسته کمک جدی به نشریات و خصوصا مطبوعات کند.

هفت هزار و ۵۰۰ سری بلیت جشنواره فجر در ۱۰ دقیقه به فروش رسید: از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه، پیش فروش بلیت‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد که تنها پس از گذشت ۱۰ دقیقه، ۷۵۰۰ سری بلیت به فروش رسید. همچنین تا کمتر از دو ساعت پس از آغاز این فرآیند، بیش از ۵۰ درصد ظرفیت سینماهای میزبان جشنواره فیلم فجر در تهران، پایان یافته بود.

اگرچه تا ظهر روز دوشنبه، تقریبا تمامی ظرفیت سالن‌های پخش فیلم به پایان رسیده بود، اما با توجه به تقاضای بالا برای خرید بلیت، دبیر سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر از موافقت برای افزایش ظرفیت و تمدید مهلت خرید بلیت‌ها خبر داد. همچنین آنطور که روزنامه همدلی گزارش کرده است، بازار سیاه فروش بلیت جشنواره فجر داغ شده و برخی، قیمت‌های بالاتر از ۴۵۰ هزار تومانی را بر بلیت‌های ۱۵ هزار تومانی جشنواره نهاده‌اند و انتظار می‌رود این رقم در روزهای برگزاری جشنواره، مرز یک میلیون تومان را نیز درنوردد.

مشخص شدن داوران بخش سودای سیمرغ و مجری‌های جشنواره فیلم فجر: محمد احسانی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین‌فر و محمود کلاری، داوری آثار بخش سودای سیمرغ و همچنین بخش انیمیشن را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برعهده خواهند داشت.

همچنین منصور ضابطیان که پیش از این نیز در برنامه‌های مختلف سینمایی به‌عنوان مجری حضور داشته است، به عنوان مجری مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. این مراسم را که روز سه شنبه نهم بهمن ماه برگزار خواهد شد، کیارش اسدی‌زاده کارگردانی خواهد کرد. برای برگزاری اختتامیه جشنواره در روز بیست و دوم بهمن نیز، محمدرضا شهیدی‌فر به عنوان مجری و احد صادقی به عنوان کارگردان انتخاب شده‌اند.

صداوسیما و حاشیه‌هایش: پس از آنکه شبکه انگلیسی زبان صداوسیما، Press TV، نجاتی شاشماز را عامل حمله تروریستی منبج معرفی کرد، دویچه وله نوشت: نجاتی شاشماز یکی از چهره‌های معروف سینمای ترکیه است و به همین سبب، خبر تلویزیون صداوسیمای ایران، اسباب طنز رسانه‌های ترکیه شده است.

شبکه Press TV پیش از این و در جریان هفته گذشته نیز، به علت دستیگری مرضیه هاشمی، مجری، خبرنگار و مستندساز این شبکه، در صدر اخبار قرار داشت، اما بنابر اعلام خبرگزاری صداوسیما، هاشمی روز چهارشنبه، پس از تحمل ۱۱ روز زندان، با حکم دادگاهی در واشنگتن دی سی، آزاد شد.

همچنین به دنبال پخش مستند "طراحی سوخته" از شبکه دوم سیما، توییتر حساب کاربری خبرگزاری صداوسیما را تعلیق کرد.

کد خبر 365611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.