نصب بخاری در ۴۰۰ هکتار از باغ‌های جهرم/تکذیب شکنجه در زندان زنان تهران

با بسته خبری خبرگزاری ایمنا همراه باشید؛ در این بسته هر روز مهم‌ترین رویدادهای یک هفته گذشته تعدادی از شهرهای ایران بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

زمین زیرپای ونک را خالی کرد

اصفهان: با اشاره به تخریب  ۳۰ درصدی منازل مسکونی در این شهر متذکر شد:‌ فرونشست زمین در شهر ونک از ۱۰ تا ۸۰ درصد به خانه های این شهر آسیب فیزیکی وارد کرده است که این واحدها نیازمند نوسازی سریع و زودهنگام هستند، زیرا سلامت شهروندان به صورت جدی در خطر است.

مین‌های به جا مانده از جنگ، جان دو سرباز را گرفت

اصفهان: حجت الله امامی، رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دهاقان، گفت: شهید نادعلی و هم خدمتی وی که از جوانانی مشهدی بود در حال گشت و کمین در جدار مرزی ایران و عراق بودند که به دلیل نامساعد بودن هوا وارد محدوده مین گزاری شده می‌شوند و پس از برخورد با یکی از مین‌های به جا مانده از دوران جنگ دفاع مقدس به شهادت می‌رسند.

جهانگیری تصفیه خانه فاضلاب کاشان را افتتاح کرد

اصفهان: پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان و بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب با حضور معاون اول رییس جمهور بهره‌برداری شد.

*******************************************************************

برگزاری کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان در یزد

یزد: میلاد رحیمی، نماینده بنیاد جهانی انرژی در استان یزد با بیان این که شهر یزد سال گذشته به عنوان «شهرپایدار» را از سوی بنیاد جهانی انرژی به خود اختصاص داده است،‌اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده هشتم و نهم بهمن ماه امسال کنفرانس بین‌المللی شهرهای پایدار جهان و نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد جهانی انرژی در یزد برگزار می‌شود.

شهرستان اردکان می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری قنات معرفی شود

یزد: مهدی تقدیری، مسئول برگزاری اولین همایش ملی قنات هدف اصلی از برگزاری اولین کنفرانس ملی قنات، میراث ماندگار و آب را تأکید بر بحران آب و لزوم مدیریت مصرف آب و توسعه روش‌های سازگاری با کم‌آبی عنوان کرد و گفت: این شهرستان می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری در حوزه قنات معرفی شود.

بخش آب در لایحه بودجه سال ۹۸ نیازمند دفاع نمایندگان استان یزد

یزد: عباس علوی راد، عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به اینکه جهت‌گیری‌ها و طرح‌های مرتبط با بخش آب در لایحه بودجه سال ۹۸ متناسب با کمبود آب در استان یزد نیست، گفت: نمایندگان استان یزد در مجلس در جهت‌گیری‌های بخش آب در لایحه بودجه سال ۹۸ به‌خوبی دفاع کنند.

*****************************************************************

تالاب میقان جزیره‌ای برای زاد و ولد پرندگان نادر است

مرکزی: محمود کلنگری، فعال محیط زیست تالاب میقان را جزیره‌ای برای زاد و ولد گونه‌های مختلف پرندگان دانست و گفت: تالاب میقان محل زاد و ولد پرندگانی از نوع کاکائی ارمنی، آووست، چوب‌پا، پرستو دریایی و سلیم کوچک است.

ثبت ملی صابون سنتی و آیین سمنو پزان آشتیان در فهرست میراث ناملموس

مرکزی:  صابون محلی آشتیان به عنوان سوغات محلی این منطقه با قدمتی ۵۰۰ ساله در فهرست آثار ملی به ثبت رسید همچنین پخت سمنو که از سابقه و دیرینه بسیاری برخوردار است و عمدتاً به برگزاری مراسم  نوروز و گستردن سفره هفت سین مربوط است در فهرست آثار غیرملموس کشور ثبت می‌شود.

دست‌اندازی به درآمدهای شهری در بودجه سال آینده مشکل‌زا است

مرکزی: محسن احسان، مشاور شهرسازی شهرداری ساوه گفت: متأسفانه در لایحه بودجه دولت در سال ۹۸ شاهد دست‌اندازی به درآمدهای شهری هستیم که همین امر مشکلاتی را برای شهرداری‌ها از جمله شهرداری ساوه بوجود خواهد آورد.

*****************************************************************

شی گران‌بهایی در خمره‌های ری وجود ندارد

تهران: محسن سعادتی، سرپرست پروژه باستان شناسی محله اقدسیه شهرری با اشاره به خمره‌های باستانی کشف شده، گفت: بعد از توقف عملیات عمرانی مجوز باستان‌شناسی از طرف پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور صادر شد که بر اساس اقدامات اولیه بقایای معماری، آجرفرشهای مخدوش و پراکنده، بقایای سیستم فاضلاب و آبرسانی، بقایای فراوانی از شیشه و سفال پیدا شده که احتمالا مربوط به دوره سلجوقی است و اشیا گران بها و سکه یافت نشده.

تکذیب شکنجه در زندان زنان تهران

تهران: محمدجعفر مرتضائیان، رییس دادگستری شهرستان قرچک با اشاره به ادعای شکنجه در زندان استان تهران گفت: برای بررسی موضوع، برای ملاقات با خانم احمدی شخصا به زندان رفتم و اعلام کردم در صورتی‌که حق از ایشان ضایع‌شده باشد، قطعا بررسی، پیگیری و برخورد می‌شود که وی از ملاقات با بنده سر باز زد و رسیدگی به مشکل خود را نپذیرفت.

***************************************************************

سقوط یک فروند هواپیما در زیبادشت کرج

البرز: یک فروند هواپیمای ۷۰۷ باربری قرقیزستانی هنگام فرود در فرودگاه فتح از باند خارج و دچار آتش سوزی و سانحه شده است.

افزایش کل و بز وحشی در البرز

البرز: فریدن حکیمی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: براساس آمار مقایسه‌ای، جمعیت کل و بز در منطقه‌های حفاظت شده استان البرز نسبت به پارسال افزایش یافته است.

کشف اسکلت مربوط به دوره باستان در استان

البرز: سرهنگ محمد نادربیگی از کشف یک اسکلت انسان مربوط به دوره باستان در استان خبر داد و گفت: در پی گزارش تلفنی یک کارگر مبنی برکشف یک اسکلت حین حفاری چاه، درجاده قزلحصار، موضوع به صورت ویژه دردستور کار پلیس این استان قرار گرفت.

*************************************************************

تراموا در مسیر پرتردد مسافران راه‌اندازی می‌شود

قزوین: وهاب میزانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: اجرای تراموا در مسیر شرق– غرب قزوین با توجه به جابه‌جایی یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در سال ضروری است.

۶۰درصد شوینده‌های کشور در استان قزوین تولید می‌شود

قزوین:  علی پرزحمت، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه شیشه‌های دارویی رتبه اول، در حوزه کاشی و سرامیک رتبه ۴، در حوزه نساجی رتبه ۴، در حوزه محصولات فولادی رتبه ۵، در قطعات خودرو رتبه ۶، واحدهای بسته‌بندی و سلولزی رتبه ۱ و در حوزه لوازم‌خانگی رتبه سوم کشور را دارا است.

فرش قزوین با ثبت ملی تجاری‌سازی می‌شود

قزوین: علی اکبر کبیری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه بزودی فرش قزوین با ثبت ملی تجاری‌سازی می‌شود، گفت:  یکی از سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین احیای فرش دستبافت است.

***************************************************************

مرغداران جرأت جوجه‌ریزی ندارند

سمنان: حسین پیوندی، رییس اتحادیه مرغداران استان سمنان با بیان اینکه مرغداران به خاطر کمبود خوراک دامی جرأت جوجه‌ریزی ندارند، گفت: دولت و به‌ویژه وزارت جهاد کشاورزی فکری به حال این کمبود کنند.

گرمسار می‌تواند قطب گردشگری نمک‌درمانی کشور شود

سمنان: مهدی جمالی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه گرمسار می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری نمک درمانی کشور معرفی شود. گفت: معادن نمک شهرستان گرمسار دارای قابلیت بالایی برای جذب گردشگر هستند و از این پتانسیل برای معرفی این شهرستان و جذب گردشگر استفاده می‌شود.

زیرساخت‌های پروازهای خارجی در فرودگاه شاهرود فراهم شد

سمنان: مرتضی حمیدپور، مدیر فرودگاه شاهرود با بیان اینکه زیرساخت‌های پروازهای خارجی در فرودگاه شاهرود فراهم است، گفت: دفاتر و قسمت‌هایی که قرار است در اختیار نهادها و ارگان‌های مرتبط قرار گیرد، را فراهم کردیم و مابقی کار در حال پیگیری و بازسازی است.

*************************************************************

نصب بخاری در ۴۰۰ هکتار از باغ‌های جهرم

فارس: محمدرضا شهابی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از نصب بخاری باغی در سطح ۴۰۰ هکتار از باغ‎های این شهرستان در مقابله با سرمازدگی خبر داد و گفت: این دستگاه بخاری تمام اتوماتیک در باغ‌ها نصب می‌شود.

کشف معدن خاص‌ترین سنگ تزئینی جهان در جنوب استان

فارس: با اکتشاف سنگ گچ «آلاباستر» در شهرستان لامِرد، ظرفیت معدنی جدیدی در استان ایجاد شده است که در صورت توجه و سرمایه‌گذاری بر روی اکتشاف، استخراج و فرآوری آن، ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی قابل‌توجهی خواهد داشت.

کد خبر 365510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.