قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توجه به زیرساختهای حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از مهمترین زیرساختهای حمل و نقل، وجود پایانههای درون شهری به عنوان مهمترین نقطه ارتباطیِ مسافران و ناوگان حمل و نقل از جمله اتوبوس و مترو است.
وی افزود: در ورودی شهر اصفهان از سمت شمال پایانه کاوه، از سمت جنوب پایانه صفه، از سمت جنوب غربی پایانه اندیشه و در شرق پایانه غفاری از مهمترین پایانههای تبادل مسافر در شهر اصفهان محسوب میشود که با همکاری مدیریت شهری، شرکتها و سازمانهای ذیربط و با در نظر گرفتن اولویتها در حال ساخت و ساماندهی است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان مهمترین اهداف ساخت و ایجاد پایانههای تبادلی درون شهری را تشریح کرد و گفت: ایجاد سیستم حمل و نقل یکپارچه اتوبوس و مترو، راحتی و رضایت مسافران به سبب بهبود دسترسی به انواعِ مدهای حمل و نقل، افزایش کیفیت خدمات به مسافران و کاهش شاخص زمان انتظار، کاهش حجم و روانسازی ترافیک با حذفِ خطوط اتوبوسرانی موازی و افزایش کارایی خطوط اتوبوسرانی، افزایش شاخص جابه جایی مسافر در خط یک قطار شهری و خطوط اتوبوسرانی از جمله مهمترین اهداف ایجاد پایانههای تبادلی است.
افتخاری ادامه داد: کاهش قابل توجه آلایندههای زیست محیطی، بهینهسازی و بهبود مدیریت مصرف سوخت، بهبود شاخصهای بهره وری در سیستمهای اتوبوس و مترو، کاهش تردد ناوگان فرسوده و دودزا در شهر، ایجاد پارکسوارهای مناسب در پایانهها و کاهش سهم سفر با خودروهای شخصی نیز از دیگر اهداف ایجاد پایانههای درون شهری است در این راستا توجه به امر ساخت و ساماندهی پایانههای درون شهری اتوبوسرانی از مهمترین برنامهها و اقدامات شهرداری اصفهان و حوزه حمل و نقل است.
نظر شما